Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Ja, när den kommer ut på marknaden kanske man behöver köpa Heicos sportsystem med 4 pipor till V8:an så man ser skillnaden. :wink: Eller så plockar jag bort emblemen så kanske folk tror att det är en D5?! :twisted:
av Nordan
Stolarna ser ju betydligt trevligare ut än dom gamla. Kan undra om dom kommer i V70 också...
av XCThord
Tre små funderingar som några kanske vet:

1) På filmen som Volvo lagt upp på sitt "presscenter" på nätet (osäker på om detaljen syns i YouTube-versionerna) ser det ut som om den där, enligt min mening, fula plastbiten i grillen för den adaptiva farthållaren har "flyttats bak". Jag tycker att det ser ut som om den fortfarande finns där då solen ligger på, men det är mycket mer diskret och utan direkt solljus syns inget - kan detta stämma? Alltså kan de äntligen ha gjort om radarn?

2) Ratten ser ut att vara lite "dåligt ihopsatt" på bilderna - det finns ju en stor springa till vänster om mittdelen innan aluminiumdelen (se t.ex. http://www.netcarshow.com/volvo/2010-s8 ... per_0c.htm), om ni förstår vad jag menar :wink: Ska det verkligen se ut så här eller tror ni att det blir snyggare på "the final product" som levereras till kunderna?

3) Kommer den nya interiören också komma till t.ex. V70? Och tror ni att ratten kommer kunna eftermonteras på t.ex. en XC60 (tycker min standardratt är lite ful)?
Användarvisningsbild
av mane
1) Har inte lyckats "hitta" någon film, länk?
2) Säkert en prototyptillverkad ratt, men passningen är under all kritik - man får verkligen hoppas att de blir bättre vid P-Start.
3) Det lär den säkert göra, det är bara i princip ratten samt viss dekor på mittpanel som skiljer. Anledningen till den snabba faceliften är nog dåliga försäljningssiffror - och då måste man göra något nytt för att skapa lite "rubriker" etc.
av marcbe
mane skrev:Anledningen till den snabba faceliften är nog dåliga försäljningssiffror - och då måste man göra något nytt för att skapa lite "rubriker" etc.
"Snabba" faceliften vet jag inte. Detta facelift har ju gjorts med samma ledtider som krävs i dagens fordonsindustri;

Nybilsprojekt (helt ny bilmodell) = ca 3,5 år (från projektstart till produktionsstart)
Modelluppgradering/facelift = ca 2 år

Så det är inte så att man kommer på att "vi borde ha lite krom här", också har man det klart ut till kund efter några månader, utan alla biltillverkare följer ju sina cykelplaner, och de definerar ju vad man skall göra de närmaste 5-6-7 åren.
Användarvisningsbild
av mane
Generellt sätt så brukar en bilmodell leva i sju år med en facelift efter ~4år.
Användarvisningsbild
av GATUPLAN
Vilka av dessa nya prylar skulle man kunna eftermontera?
Jag tänker först och främst på konsolen, grillen tex.
Dock inget på min bil ännu, haha är så nöjd som den är.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Jag tror att det kan hända något med 2,5T. :)

Typ fler hk (kanske 231?). Lägre förbrukning, lägre utsläpp och bättre prestanda....

Men herrejävlar, åk till lokala verksta[…]

Har kvar lite i denna 20250812_111420.jpg F&arin[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Vingen sitter med clips och dubbelhäftande, m[…]

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]