Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av martinu
Hej har en volvo v70xc -98 som bensinpumpen tjuter ganska högt på. Jag hör den tydligt när jag sitter i bilen. Bilen har gått 31000mil. Är det normalt att den tjuter så man hör den i bilen? Ska inom kort göra en mindre resa och åka ca 150mil så man vill ju inte heller bli stående på vägen. Hur mycket kostar en ny? Sedan ska jag tillägga att den startar och lägger av (ibland) om jag vrider från läge 1 till 3 fort med nyckeln. Om jag istället låter bensintrycket ladda upp (på läge 2) sedan vrider jag till läge 3 då startar den utan problem. Kan det ha något med bensinpumpen att göra???

Mycket tacksam för svar!
av DrEvilBoy
Min pump tjuter oxå ganska högt, ganska störande men har ingen lust att byta då jag har en AWD som du..... det är betydligt krångligare.
Min byttes ut på garantin när jag köpte bilen.... det visade sig att de satte dit en begagnad.... har i allafall hållit 4000 mil nu.
Angående det andra så skulle jag tippa på antennringen
av DrEvilBoy
Antennringen sitter på tändningslåset.... kostar 3-400kr på volvo. Tar visst inte många minuter att byta. Den kan ge symtomerna att bilen inte vill starta eller startar till för att sedan dö. Jag har samma problem med min bil..... ibland vill den inte starta hur mycket jag än försöker, men om jag drar ut nyckeln från tändningslåset och försöker igen så fungerar det fint. Är nästan helt säker att det är antennringen på min bil efter vad jag har läst här på forumet.
Använd söktjänsten så hittar du massor av info om antennringen
av Stefan1
Min pump dog för snart ett år sedan, men jag kom hem tackvare att jag bad en bekant baka på tanken underifrån bilen medans jag starta bilen då gick pumpen igång, sedan börja strulet volvo säljer enbart hela armaturen, den de sa först kosta bara runt 3.500:- (jag hade hört ett mycket högre pris och blev glad åt priset) men de visa sig som så många andra gånger att de gjort fel på v70 xc 98 (som jag också har) har de flera gånger tagit fel delar fast de slagit på mitt reg nummer. i alla fall kostar en som passar minst 5000:- tror jag de var och som sagt ett H-vete att byta.

jag ville inte lägga typ 12.000:- spänn så jag fixa det själv för 1500:- max bökigt JA men värt det.

gick in genom karossen under sätet bak på höger sida med en nibbler. sedan bytte jag bara pumpen i armaturen den pumpen jag fick var inte 100% så jag fick böka lite för att den på plats i armaturen men den kosta runt 1000:- på auto expert heter de väl?

jag stod ute på gården hemma och fick mot slutet handräckning av en granne vissa bitar är bra om man är två med.

finns omtalat i andra trådar här i forumet

lite skarvning av kablar och lite mer bök men den har gått nästan ett år sedan dess.
av martinu
Jag har nu beställt en beg pump som gått ca 10000mil som jag tänkte byta till. Märkte nu när jag tankade full tank att den tjuter något mindre nu. Jag tänkte fuska lite också och göra som någon annan här på forumet också hade gjort (bilder fanns). För jag behöver bilen på onsdag nästa vecka för då ska jag åka ca 150 mil så då vill jag ha den i bra skick.
start o stop

Nu skriver du ju inte exakt vilken modell du har m[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Lite godis att läsa här ia[…]

Volvo V50 "Mr White"

Nya damasken monterad.jpg Hallå! Nu var ny[…]

Motorkod (B5234T3) Hej! Jag har nyligen bytt vatt[…]