- ons 04 mar 2009, 17:19
Hej!
Vart är alla proffs? Har jag fel rubrik eller är problemen olösliga :???:
Jag har några problem med "Pentan" som jag inte hittat orsaken till.
1) Jag har problem med min 745-883GL -92, B230F när den är kall, d.v.s. att motorn tjuvstoppar. Om jag nuddar gasen när jag startat den (inom ca ett par minuter) så sjunker varvet och den självdör. Om jag inte rör gasen står den och tuffar på med 700-800 r/m. Den kan även stanna efter det att jag börjat köra, känslan är dock att problemet uppkommer när den är kall. Någon som har tips på trolig felkälla?
2) När den är varm kan varvräknaren flaxa lite på tomgång, men jag märker inget på motorvarvet som tyder på att varvtalet ändras?
3) Jag är osäker på vad jag har för insprutningssystem, någon som har koll?
//Roger
Vart är alla proffs? Har jag fel rubrik eller är problemen olösliga :???:
Jag har några problem med "Pentan" som jag inte hittat orsaken till.
1) Jag har problem med min 745-883GL -92, B230F när den är kall, d.v.s. att motorn tjuvstoppar. Om jag nuddar gasen när jag startat den (inom ca ett par minuter) så sjunker varvet och den självdör. Om jag inte rör gasen står den och tuffar på med 700-800 r/m. Den kan även stanna efter det att jag börjat köra, känslan är dock att problemet uppkommer när den är kall. Någon som har tips på trolig felkälla?
2) När den är varm kan varvräknaren flaxa lite på tomgång, men jag märker inget på motorvarvet som tyder på att varvtalet ändras?
3) Jag är osäker på vad jag har för insprutningssystem, någon som har koll?
//Roger
Senast redigerad av 2 AfTech54, redigerad totalt 0 gång.

- By UnleashFusion