- tis 03 mar 2009, 16:46
Tre små funderingar som några kanske vet:
1) På filmen som Volvo lagt upp på sitt "presscenter" på nätet (osäker på om detaljen syns i YouTube-versionerna) ser det ut som om den där, enligt min mening, fula plastbiten i grillen för den adaptiva farthållaren har "flyttats bak". Jag tycker att det ser ut som om den fortfarande finns där då solen ligger på, men det är mycket mer diskret och utan direkt solljus syns inget - kan detta stämma? Alltså kan de äntligen ha gjort om radarn?
2) Ratten ser ut att vara lite "dåligt ihopsatt" på bilderna - det finns ju en stor springa till vänster om mittdelen innan aluminiumdelen (se t.ex.
http://www.netcarshow.com/volvo/2010-s8 ... per_0c.htm), om ni förstår vad jag menar

Ska det verkligen se ut så här eller tror ni att det blir snyggare på "the final product" som levereras till kunderna?
3) Kommer den nya interiören också komma till t.ex. V70? Och tror ni att ratten kommer kunna eftermonteras på t.ex. en XC60 (tycker min standardratt är lite ful)?
Porsche Cayenne Turbo MY06 - Helt fullutrustad
Volvo S60 DRIVe Summum MY11 - Driver Support, Teknikpkt HP, RTI, Backkamera, Elstolar, PDC fram/bak, Spegel m kompass, Hastighetsber. servo, VOC, Laminerade rutor, 18", osv