Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Tulldahl
Ja som rubriken säger... var ute och körde med bilen nu i kväll, stannar till och ska iväg igen kommer kanske 100 meter sedan hostar motorn till och sedan vill den inte starta igen.. har kollat det vanliga som tex.säkringar, tändstiften, tändkablarna, bensinen, pumparna och filtrena.. men den vägrar helt och hållet..

Motorn snurrat när jag försöker starta den men den vill inte starta.. har haft av stiften i tron att jag surat ner den
men det hjälpte inte ett dugg, har tankarna på lambda sonden eller något..

Har detta hänt någon annan och vad var då felet?? börjar tröttna på bilen då den verkar sätta sig på tvären och inte på det positiva sättet!!

Har fått hjälp här innan och hoppas på bra hjälp nu också! Tackar på förhand!!
av I.H.P
Kamremen kan ha gått av eller hoppat några kuggar?
//Björn
av Tulldahl
Vovlo_Henrik skrev:Felkoder??? Bränslerelä?? Har du konstaterar om det är tänd eller bränsle?? Skrev att du surat ner den, du har alltså ingen gnista?

Det är det jag inte vet... gnistan har jag när jag plockade ur stiften och kollade mot grenröret.. Tack för tipset med felkoder... har letat reda på min haynes bok om bilen.. ska ta med den i morgon bitti och kolla koderna.. ska kolla relät också... hur vet man om det är sönder??
av I.H.P
Kamremen går aldrig sönder eller hoppar om motorn står still? ?:-/
Tips: Om bilen startar/tänder till på startgas har du ett bränslefel.
//Björn
av Tulldahl
I.H.P skrev:Kamremen går aldrig sönder eller hoppar om motorn står still? ?:-/
Tips: Om bilen startar/tänder till på startgas har du ett bränslefel.
//Björn
Inte ens startgas ville få igång den... :???: :cry: :cry:
Användarvisningsbild
av JeppeM
Tulldahl skrev: , har tankarna på lambda sonden eller något..
Har haft mycket problem med lambdasonder, och det enda jag igentligen har lärt mig av allt meckande med sånt skit är att om den går sönder så dör inte bilen.
Den kan gå jävligt dåligt men en trasig lambda ska inte göra att bilen är okörbar.

Men å andra sidan är jag ingen mekaniker, utan bara en stackare som fått lära sig den hårda vägen :lol:
av Uthil
Hejsan!

Jag har en par alternativ du kan prova om du inte har provat det än!?

Om motorn går runt, men inte vill starta så kan det vara en rad olika orskaer, och du hade kollat soppan. och att det finns.
Är det så att motorn går runt sakta, knappt orkar, så är batteriet urladdat eller defekt, vilket gör att motorn kan ha havererat. De andra kan vara att det är trasiga glappa ledningar till startmotorns krets.
Men samtidigt kan det vara korroderade eller lösa batteripoler. eller trasiga ledningar till startkresten,

Såg att någon hade skrivit kamremmen, vilket jag tror det är det logiska, men inte själva remmen, men drivningen av kamremmen.
Kolla de först.. Själva drivningen,

Mvh Martin
av Tulldahl
Uthil skrev:Hejsan!

Jag har en par alternativ du kan prova om du inte har provat det än!?

Om motorn går runt, men inte vill starta så kan det vara en rad olika orskaer, och du hade kollat soppan. och att det finns.
Är det så att motorn går runt sakta, knappt orkar, så är batteriet urladdat eller defekt, vilket gör att motorn kan ha havererat. De andra kan vara att det är trasiga glappa ledningar till startmotorns krets.
Men samtidigt kan det vara korroderade eller lösa batteripoler. eller trasiga ledningar till startkresten,

Såg att någon hade skrivit kamremmen, vilket jag tror det är det logiska, men inte själva remmen, men drivningen av kamremmen.
Kolla de först.. Själva drivningen,

Mvh Martin
Har haft en hel dag och kollat över bilen..

Soppan kommer fram och batteriet står på laddning.
Sladdar har jag inte kollat än.. har plockat av fördelar lock och allt där till.. ska ersättas med nya grejor i morgon
kamen är kollad ska kika närmre på den i morgon..
emblemwraps -crome delete

Jag hade nog investerat i en hel grill-som finns […]

Ladd problem Volvo 760

Hej, har en 760 d24 som inte vill ladda som den sk[…]

Köpa en tidig XC90?

Jag råkade impulsköpa en XC90 D5 fr&ari[…]

Lossade på ett överfall i taget,blev ma[…]