Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hallå!

Hade ju problem med att jag trode att boxen hade gott åt skogen ,men så var inte fallet utan nu går bilen alla fall att starta, men den lägger av när man svänger åt höger. Jag lovar att det inte är något skämt, den sten dör när hjulen ställer sig i det läget. Hoppas att någon har något att komma med.

Håkan
av *pettson*
Georg65 skrev:Hallå!

Hade ju problem med att jag trode att boxen hade gott åt skogen ,men så var inte fallet utan nu går bilen alla fall att starta, men den lägger av när man svänger åt höger. Jag lovar att det inte är något skämt, den sten dör när hjulen ställer sig i det läget. Hoppas att någon har något att komma med.

Håkan
Inga problems med att bilen stängs av när du slår igen huven eller åker i gupp?
av Georg65
*pettson* skrev:

Håkan
Nä den beter sig jäkligt konstigt, måste vara nåt kabelbrott eller glapp kontakt nån stans.
av *pettson*
Georg65 skrev:
*pettson* skrev:

Håkan
Nä den beter sig jäkligt konstigt, måste vara nåt kabelbrott eller glapp kontakt nån stans.
Vanligast brukar det vara att kabeln som är extra påskruvad på batteriets plus sko inte är åtdragen.
Näst vanligast brukar vara att bilens tändningslås är så extremt glappt.
Användarvisningsbild
av Nexus
stopp stopp lite nu va! börja med skriv en rubrik som innefattar bilens fel ,sen skriv VAD det är för bil det handlar om.
och grabbar! när man är först ut svara så behöver man nödvändigtvis inte citera varandra
av Georg65
Grammse skrev:stopp stopp lite nu va! börja med skriv en rubrik som innefattar bilens fel ,sen skriv VAD det är för bil det handlar om.
och grabbar! när man är först ut svara så behöver man nödvändigtvis inte citera varandra
Ja givetvis! Det är en 855 -94 med många ventiler 10 st. Felet är, eller var att jag inte fick någon info från boxen och att bilen var tvär då, MEN sen gick den i gång. Allt var frid och fröjd tills jag började att köra med den.
Först tänkte jag när den la av igen SKROTEN, men när den startade igen ?:-/ och la av när jag börjafde köra insåg jag att bilen la av när jag svänger åt höger :-O) .
Användarvisningsbild
av emwtur
tror han menade att du skall ändra rubriken på din fråga till något vettigare.
"svänger åt höger?" ? - låter som om du undrar om däckslitage eller framvagns problem :-)
"Stannar när jag svänger åt höger , 855-94 " är nog lämpligare.

sedan till problemet - tvärdör den och "hugger" igång igen när du "svänger rakt" igen,
leta på tändsystemet
om den dör och kommer igång "mjukare" leta bränslesystem - speciellt elanslutningar till pump etc.
/emwtur

Jag ändrade rubriken själv/Grammse
Som du skriver i ditt första inlägg låter det som att motorn dör om du står still och vrider hjulen åt höger. Är det så, eller är det bara när du kör och det blir lite centrifugalkraft?
Halvljus

Halogen eller Xenon?

Välkommen ut i trafiken

AC. När ni står stilla, är kylfl&a[…]

Hej. Noterat att över hela hastighetsspannet […]

244 - Bälte bak

- Har inte sökt på skrotar än. Ja[…]