Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

klykan skrev:Reläet kostade mig 353 kronor, och det var väl spenderade kronor =) Var nog det enklaste bytet man kan göra, dra ur trasigt relä och sätt in nytt....Lätt att komma åt som pettson säger!
Om det är samma pettson som på 85x70 forumet så var jag nära på att lyda hans råd om vevaxel eller kamaxel givare när jag hade detta fel..

Tur ja inte gjorde det :mrgreen: :-)-)
av *pettson*
MickeBergstrom skrev:
klykan skrev:Reläet kostade mig 353 kronor, och det var väl spenderade kronor =) Var nog det enklaste bytet man kan göra, dra ur trasigt relä och sätt in nytt....Lätt att komma åt som pettson säger!
Om det är samma pettson som på 85x70 forumet så var jag nära på att lyda hans råd om vevaxel eller kamaxel givare när jag hade detta fel..

Med informationen som lades så var det enda alternativet. Plötsligt ändrades informationen och du provade nytt och det fungerade.
Med andra ord, informationen man ger som felsökningsgrund är viktig för utgången av en diagnos. Vi kan ju bara GISSA nämligen eftersom vi inte är på plats för att verifiera. :-)-)
*pettson* skrev:
MickeBergstrom skrev:

Med informationen som lades så var det enda alternativet. Plötsligt ändrades informationen och du provade nytt och det fungerade.
Med andra ord, informationen man ger som felsökningsgrund är viktig för utgången av en diagnos. Vi kan ju bara GISSA nämligen eftersom vi inte är på plats för att verifiera. :-)-)
Absolut. Jag är bara glad att vi forum användare kan tänka på egen hand också..
Men kan tillägga att du har varit till stor hjälp i andra fall vol:-)
Användarvisningsbild
av js1
Min har börjat bete sig på samma sätt, 855SE -96 Auto (B5252 14700mil). Har börjat den senaste veckan vid kallstart nu när tempen sjunkit under nollstrecket. Får starta 2-3ggr sen går den helt normalt. Inga felkoder. Startar alltid när den blivit varm.

Om det vore bränslereläet borde det väl komma när som helst och bilen hade väl tjuvstannat även när man kör?
Samma sak med antennringen, varför skulle den starta på 2:a eller 3:e försöket?

Var själv inne på tomgångsregleringen fast den går ju jämnt när den väl startat.
Var här inne och sökte svar då jag hade problem..

Jag började med att testa byta nyckel funka inte.
Byta antennringen men det hjälpte inte heller, läste att vissa skrev det kunde vara termostatgivaren så den kanske skicka in för mycket/lite bensin hjälpte inte iheller.
Tog då och byta kamaxelgivare och då släcktes motorlampan. Och har inte fått problemet inu. (2 veckor sen jag byta).
Men får se hur länge den håller, har man en svärfar som äger en bilskrot köper man gärna inte nytt 8)

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]

Däck dimensioner

15 tums 65or har mindre diameter än 17 tums 4[…]