- tis 27 jan 2009, 09:57
Använder jag vredet för känsligheten så funkar den lite som den själv vill. På lägsta - inte alls nästan, på högsta - hela tiden och däremellan som jag beskrev tidigare, antingen för mycket eller för lite oberoende vad den är inställd på. Och som Fidde skrev så får den lite frispel och torkar som en tok ett tag ibland... Så jag har då inte blivit värst imponerad av funktionen.
CarMan skrev:Du måste fortfarande slå på regnsensorn... så automatiken är ju därmed borta.flink skrev:Har själv regnsensor i min bil.... men förstår inte riktigt nyttan av den. Så himla revolutionerande är den inte enligt mitt tycke. Har använt den ett fåtal gånger... dom gånger man kommer ihåg att aktivera den så tycker jag att den antingen kör för sällan eller för ofta... oberoende av vad jag har ställt in känsligheten på.
Visst kan den vara bekväm om det regnar lite sporadiskt under en långfärd, men skulle inte betala extra bara för den sakens skull.
du ställer ju känsligheten på vredet.
nyttan med den är enkel. du slipper sätta ingen torkarna när det regner, du slipper sätta på intervall om det bara stängker lite & du slipper justera farten på intervallen hela tiden, eller växla över till kostantgång.
Använder jag vredet för känsligheten så funkar den lite som den själv vill. På lägsta - inte alls nästan, på högsta - hela tiden och däremellan som jag beskrev tidigare, antingen för mycket eller för lite oberoende vad den är inställd på. Och som Fidde skrev så får den lite frispel och torkar som en tok ett tag ibland... Så jag har då inte blivit värst imponerad av funktionen.
262 C Bertone edition