Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

funkar nog bra med d24:a oxå men jag hade nog bytt kablage iaf för det finns ju en del funktioner i instrumentet som inte fungerar annars, typ lampan till glödningen.
man klarar sig väl iofs utan den men jag gillar när saker fungerar
Tanken är att bygga a-traktor av den i pengasyfte. Därför spelar det ingen större roll med sådana små fel och det är därför jag vill ha manuell låda. Hade helt klart vart finast med PRV6:an eftersom den är lite ovanligare. Men verkar inte vara så lätt att få på en manuell låda på den :/
Sjöblom! skrev:Tanken är att bygga a-traktor av den i pengasyfte. Därför spelar det ingen större roll med sådana små fel och det är därför jag vill ha manuell låda. Hade helt klart vart finast med PRV6:an eftersom den är lite ovanligare. Men verkar inte vara så lätt att få på en manuell låda på den :/
allt hänger ju på sprängkåpan, samma v6:a sitter ju i många renault och peugeot bilar så det är säkert inget svår att hitta kåpan där men sedan måste du nog ha en adapterplatta mellan lådan och kåpan.
Då får ju inte själva kåpan vara för djup till att börja med för då når ju inte ingående axeln fram till svänghjulet sedan.

Skaffar du svänghjul och kåpa från en fransk bil så är du halvvägs, kan vara ett kul projekt.

Claes
Köpa en tidig XC90?

Undvik 2016. Det är flertalet faktorer. Motor[…]

Volvo car UX

Någon som fått uppdateringen till sin[…]

Elpriset

2800 kr inklusive alla avgifter. Det kan ju inte […]

Med vevlager(och kolvar) monterade går vevax[…]