Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tjovve
Det lönar sig verkligen att jämföra pris på bromsskivor. Köpte skivor hos Volvo, pris 658 kr för två. Dessvärre var det fel storlek och man hade inte rätta storleken hemma så jag blev tvungen att vända mej till Mekonomen. Dom hade rätta storleken, samma fabrikat som hos Volvo, pris 1136 kr för två, nästan dubbla priset. "Men vi har dem på lager" blev svaret när jag påpekade prisskillnaden.
JÄMFÖR ALLTID!
OSA 766
Användarvisningsbild
av sidhabo
Brukar ta för givet att allt är billigare än att handla orginal. Men du har nog rätt. Gäller att kolla dagspriserna. Tycker att Mekonomen blivit dyrare senaste åren ....
Lite synd för annars har jag varit rätt happy att handla hos dom.
Användarvisningsbild
av emwtur
Det skiljer en del mellan olika skivor på 740.
Vet du vad Volvo skulle ha för dom som passade på din !

har blivit impad av AD-Centers priser på sistone.
Men i slutändan kan man väl anta att man får vad man betalar för :-)
/emwtur
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inte alls ovanligt att volvo är billigast, specielt inte när vi tittar på de äldre volvo bilarna !

värt att veta är att visa volvo återförsäljare kan ta hem delar flera ggr/dag, mot en mindre kostnad förståss. man kan var bra att känna till.
av Hemulen
Ju fler vi är som kollar priser innan vi handlar, desto mer press sätter vi på försäljarna. Biltemas skivor är inte att förakta, läskande billiga. Skulle själv köpa en framskärm till en Volvo 140,kollade Micro och tänkte köpa av dom men min "instinkt"gjorde att jag ringde till Bilia och frågade,hör och häpna dom var billigast! :)
av karlsson6
Handlar alltid mina bromsskivor på biltema halva priset på dom.
Har aldrig haft problem med dom men belägg handlar jag på meca eller
mekonomen då jag tycker biltemas mattas ut efter ett par bromsningar

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag frå[…]

Hej igen! Honat cylindrar bytt kolvringar och vevl[…]