Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av anis16
Sådär ja, då är man med XC60. Bläcket i bilhandlarns penna var ganska tort om vi säger så...

Bild

Finns en hel del extrautrustning med också men jag blankade ut den i scanningen så är det inte lika uppenbart vem återförsäljan var... Lagerbilen var exakt med de tillbehören jag skulle ha. Färg struntar jag i, dock vart det metalic.
Trist reklam för Volvo när sånna här affärer läggs ut, ännu tristare när folk som förmodligen gillar Volvo dessutom sprider ut sånt här.

Vad var syftet med detta inlägget?
Är ny och vill inte trampa på några tår men varför är det trist för Volvo? Det är väl lågkonjunktur och bilförsäljningen är låg, klart att bilhandlarna måste rabbatera bilarna för att sälja. Gäller väl alla märken...

Sen är det väl alltid kul när nån tycker dom gjort ett bra bilköp. Då vill man berätta det, att man är nöjd. Kul att du är nöjd med ditt köp av en XC60! Funderar själv på en.
av dali
Det är väl ingen hemlighet att man för tillfället kan få bra rabatter på lagerbilar som har "gamla" dieselmotorerna. I en annan tråd nämns siffrorna 6% + 20 kkr, vilket hamnar runt 11%. När nya dieselmotorerna kommer lär priserna normaliseras igen.
Jag tycker bara det är bra att man berättar om man tycker man gjort en bra affär. Då vet andra som är i köpartagen att det finns prutmån på bilarna. Nu vet nog iofs alla det men det kan ju vara någon som missat det.

Grattis till nya bilen!
av Lövet
Det är bara på Jagrullar som en rabatt på 12,4% uppfattas som hög. På ett flertal andra märken är det mer regel än undantag att du får den typen av rabatt för tjänstebilsköp, även i högkonjunktur. För att inte tråden ska dra iväg för mycket så behöver vi inte nämna vilka dessa är.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det är väll inte mycke att vara upp rörd över!
vi vet ju inte om bilen köpts med eller utan inbyte (vad var inbytet värt i förhålande till vad man betalade?)

sen så var det ju en lager bil, företaget ligger alltså å håller på en bil som är värd massa pengar, genom at sälja bilen får man låss pengar ! sen är det ju upp till företaget om dom vill sälja den till förlust pengar för att få loss kapital eller ej.
alltså inget som Volvo brysig om överhuvud taget.
av anis16
Krollspell skrev:Trist reklam för Volvo när sånna här affärer läggs ut, ännu tristare när folk som förmodligen gillar Volvo dessutom sprider ut sånt här.

Vad var syftet med detta inlägget?
Ren konsumentinformation. Jobbar själv nära VCCs underlevernatörer och VCC själva har absolut inga problem att visa öppet vilka quoter de får från andra underleverantörer så jag förstår inte vad problemet är att sprida ut vad jag har köpt bilen för... Använder du aldrig Pricerunner eller Prisjakt? Skulle jag köpt Q5:an istället (fick ner den ordentligt också)?

För er andar: Privat, inga ramavtal, inget inbyte, kontant betalning

Hade lite tid över så tog mig en kik p&[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max o[…]

Hej! Hur byter man till sån här panel? […]

3G släcks

Det finns ett simkort (fast, sk e-sim för sos[…]