Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1983
VVME.com kan jag rekomendera, dom har nu även 55w kit för 90$ inkl frakt. Alltså 738,45 kr med dagens kurs. Du måste dock skicka mail till dom om du vill ha 55w, vill du ha 35w kan du beställa det direkt från deras sida. Måste bara berätta också att det finns en mycket liten risk men jag väljer att berätta den ändå, du kan åka på en tullavgift när sakerna kommer till sverige på 350kr, dom brukar skriva på paketen att den är värd under 20$ så slipper man skatt men ibland kollar tullen men sällan som sagt. Du betalar fortfarande ändå bara 1090 kr för allt typ, så det är ändå värt det. 35w kostar 40$. Sök på vvme i google, finns MYCKET info. Ursäkta om det är slarvigt skrivit, stress till jobb nu. Ha det gött
av sssljo
Larzan skrev:halvljuset har fått xenon. Avsevärd skillnad
Bild
Tack för bilden. Är ju en smula svårt att bedöma skillnad med bara det nya ljuset. Ser bra ut. Men ville passa på att fråga om införskaffningsställe(på xenonsatsen)?
av Larzan
sssljo skrev:
Larzan skrev:halvljuset har fått xenon. Avsevärd skillnad
Bild
Tack för bilden. Är ju en smula svårt att bedöma skillnad med bara det nya ljuset. Ser bra ut. Men ville passa på att fråga om införskaffningsställe(på xenonsatsen)?
Vparts.sefungerar klockrent, ingen felkoder om trasig lampa.
Behöver inte växla om till parkbelysning innan start heller som en del behöver. Jättetunn balast= lätt att gömma. Kommer att vandra mellan bilbytena
Senast redigerad av 1 Larzan, redigerad totalt 0 gånger.
av Larzan
Tomas88 skrev:Larzan 6000k?
Har du justerat ner lite eller låter du det vara som det är?
4300K Enligt etikett på lampan (4.3K)
Satte bara i lampan och har nu kört både på upplyst och oupplysta vägar ca 80 mil, Än har ingen ljustutat emot en, visst var jag nervös att det skulle ske.
Bilden avger ett blåare sken än vad det verkligen är. Det är Vitt, rejält vitt. Rekommenderas.
Användarvisningsbild
av Severin
Larzan skrev:[
Behöver inte växla om till parkbelysning innan start heller som en del behöver.
Vadå inte behöver växla om,har du moddat om det?
Det är ju valfritt men lampan bör ju klara det iaf för annars så kan man ju glömma xenon i helljus/x-ljus
av sssljo
Tackar för alla svar. Ser ut som att det blir ett par bosch med xenon sats, verkar vara enklaste vägen till ett bra lyse. Nästa steg skulle ju kunna vara en xenon sats i halvljusen. Har sett skillnaden live mellan vanlig lampa och xenon, och det var ju en stor skillnad.
av Larzan
sewe skrev:
Det är ju valfritt men lampan bör ju klara det iaf för annars så kan man ju glömma xenon i helljus/x-ljus
Ah- Sorry lite otydlig.
Polare satte in xenon som han köpte av mekonomen i sin 08-Corolla, då är han tvungen att slå över till park innan start för att balasterna inte hänger med. Ljuset tänds med nyckeln i startläge, slocknar när motorn startas och sen tänds de inte när motorn har startat.

De jag köpte från Vparts klarar av detta utan problem. Bara att koppla in enligt beskrivning, dock bytte jag inte säkrinjg fråmn 10A till 15A som rekommenderades pga att jag inte byter kablar som Volvo har dragit. Tänker att det är bättre att jag skjuter en säkring än att en kabel brinner upp.

En bekant köpte från VVME till sin SAAB (tvi...) 9000 94 och där klagar glödtrådsvakten en liten stund efter start. (har ej sett men fått det beskrivet),
Är helt nöjd med detta, även om det var lite dyrare än vad jag hade beräknat med från början.

Det är bara att sätta i, ingen moddning behövs.
Användarvisningsbild
av Severin
Larzan skrev:
sewe skrev:

En bekant köpte från VVME till sin SAAB (tvi...) 9000 94 och där klagar glödtrådsvakten en liten stund efter start. (har ej sett men fått det beskrivet),
Är helt nöjd med detta, även om det var lite dyrare än vad jag hade beräknat med från början.

Det är bara att sätta i, ingen moddning behövs.
Min trådvakt blinkar till precis när dom tänds men ingen jag bryr mig om, jag däremot slår om till p-ljus när jag lämnar bilen och startar bilen med p-ljus, Jag inbillar mig att dom håller längre så, tror iof inte att det är en jätteskillnad
av Larzan
Funderar på om man skulle ta och byta til klarglas om det skulle ha lite bättre effekt och koncentrera ljuset ännu mer.
Tycker att ljuset sprids lite väl mycket åt sidorna intill bilen.

Kanske byta hela lamphuset mot en med konvex lins i. Någon har provat?
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]