Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av kudden
puh.Jag ångrar att jag skrev detta.Men hade jag haft en bil som drog mindre och var kanske 19-20 år och kanske inte haft en ordentlig inkomst utan studerade hade jag nog funderat.Det var det jag egentligen menade.Inte alls att det var något dåligt köp eller han skulle akta sig på något sätt.Ber om ursäkt att jag kanske formulerade det fel.Dessutom är både 740 och 940 en bra bil att lära sig mecka med. :oops: Är jag förlåten :wink:
Användarvisningsbild
av cybermunk
Krockar en 7/940 med något mindre då e det inte mycket kvar av den mindre bilen.
Användarvisningsbild
av Fluffen
kudden skrev:puh.Jag ångrar att jag skrev detta.Men hade jag haft en bil som drog mindre och var kanske 19-20 år och kanske inte haft en ordentlig inkomst utan studerade hade jag nog funderat.Det var det jag egentligen menade.Inte alls att det var något dåligt köp eller han skulle akta sig på något sätt.Ber om ursäkt att jag kanske formulerade det fel.Dessutom är både 740 och 940 en bra bil att lära sig mecka med. :oops: Är jag förlåten :wink:
Ja, det får väl gå för den här gången. :lol: :wink:
av kudden
:-)-) Skulle nog kolla bromsklossarna och skivorna så att dom är jämnt slitna.Bromsrören så dom inte är rostiga och kolla däcken så dom inte är snedslitna.Men det är ju inte lätt att kolla eftersom dom verkar nya.Framvagnen kanske.Känn i ratten och kolla vibrationer och bromsa utan att hålla i ratten.Känn också om den är mer lättstyrd åt höger eller vänster.Framvagnsproblem?
Användarvisningsbild
av timor
Nyss köpt en 940 -92.

Fick byta termostatpackningen, kostade 13 kr och gjort på 5min.
I övrigt var det väl inget fel alls. Iofs var bilen bra servad redan innan.

Bilen har gått 27 500 mil. Fick ge ca 10 000kr.

Sen är ju fördelen att 940 är galvad. Väldigt lite rost, näst intill obefintlig faktiskt.
Bra med tanke på bilens ålder.
Användarvisningsbild
av sidhabo
Asak skrev:Vi hann inte kolla den , blev såld idag... :cry:
Oflyt ... :cry: Men det finns rätt mycket andra Volvo att hitta på blocket. Så ni borde kunna hitta nåt liknande om ni är beredda att åka några mil . Lite köparens marknad för närvarande tycker jag.
Användarvisningsbild
av Ticken
Min åsikt är att köpa en långmilare med många tidigare ägare, varför det? för att då är dom (oftast) billiga. Och som första bil tycker inte jag att det spelar någon större roll. Det behöver inte vara en pärla, utan en bra bil som är kul att meka med. En 7/940 tycker jag är perfekt val.

/Turbo+
av MJK
Fluffen! Hur får man en 940 ltt att gå under litern, apropå bränsleförbrukning??
En grej att kolla är om framvagn är ok/åtgärdad.Det är ett av dom få vanligaste felen på 940, enl. vår bilprovning./MJK vol:-)

Lås bilen med nyckeln då åsidos&[…]

Törs jag gissa att den hamnar i ett prisl&aum[…]

Backljus

https://www.youtube.com/watch?v=I21hGe0BLoM samt […]

Felkod ecm-2520

ja, om det är skit i tanken. Filtret ä[…]