Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Teemu
Tiden får väl visa hur det blir med min Laguna, men man åker ju säkrare än med Volvo under tiden. :wink: Lagunan fick ju högsta betyg i NCAP test. 12000 mil service slipper jag då den nyligen är gjord och enligt ägaren innan kostade den ungefär som volvos 16000mila service. Och det finns ju även en del Volvo med flera andra tillverkare som brunnit upp och det får vi nog tacka all elektronik i bilarna idag. Ännu så länge har det inte varit något annat än bensinbrist och första besiktningen gick med blankt papper i veckan.
Användarvisningsbild
av CarMan
branx skrev:Hojt.

Det går visst att byta spegel från manuel till auto dimmande.
Mjukvaran finns oxå sen några år.

Mjukvaran du behöver heter:

S60 Auto Dimming Control : 30682631
S80 : 30682624
V70 : 30682630

Bytt spegel Hårdvaran, kör sen mjukvaran för din bil.

//Branx
Är detta ett sätt för att lura vital?

du måste ju vid backspegel byte alltid köra UEM omladdning, för att få igång spegeln.
menar du att man ska köra denna mjukavra efteråt?
är det där mjukvaran för att ställa graden avv nerdimning eller är det en annan mjukvara?
av matte75
CarMan skrev:det siter en sensor på varje sida av spegeln, när det är ljusare bakomspegaln är framför så tonad den ner.
är lättast att kolla genom att hålla gör den sensorn som sitter på framsiddan, då blir ju den bakre automatiskt ljusast.

är man inte nöjd med toningen går det att ladda mjukvara så man får den ett steg mörkare eller ljusare
Vet du vad mjukvaran heter och vilket artnummer det är på den? Tycker min spegel inte dimmar ner tillräckligt mörkt.
av NCR
matte75 skrev:
CarMan skrev:det siter en sensor på varje sida av spegeln, när det är ljusare bakomspegaln är framför så tonad den ner.
är lättast att kolla genom att hålla gör den sensorn som sitter på framsiddan, då blir ju den bakre automatiskt ljusast.

är man inte nöjd med toningen går det att ladda mjukvara så man får den ett steg mörkare eller ljusare
Vet du vad mjukvaran heter och vilket artnummer det är på den? Tycker min spegel inte dimmar ner tillräckligt mörkt.
Skapa du en ny tråd istället, denna är ju över tre år gammal och jag tror inte Carman är kvar som användare ens...
av NCR
Brainy skrev:Carman var inne och skrev på forumet senast igår så det tror jag inte ska vara något problem. Han brukar se de flesta trådar.
http://www.jagrullar.se/forum/memberlis ... rofile&u=7

/Anders
Ah, där ser man. Så aktiv har jag varit här sen jag blev av med Volvon med andra ord... :wink:
nej jag vet inte vad mjukvaran för att ändra "mörkheten" på spegeln heter.

jag har inge mjukvaror heter, då alla står i vida, bara att läsa vilken man vill ha. jag letar altså bara efter rät text för det arbetet jag gör.
CarMan skrev:nej jag vet inte vad mjukvaran för att ändra "mörkheten" på spegeln heter.

jag har inge mjukvaror heter, då alla står i vida, bara att läsa vilken man vill ha. jag letar altså bara efter rät text för det arbetet jag gör.
Ok, får kolla med Volvo handlaren och se om dom hittar det.
Tack ändå.
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]