Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hej.

Som topic lyder, vilken klädsel är lämplig för att äta lunch på Operabaren i Stockholm.

Anledningen till min fråga är att syrran efter sin ''promovering/examen'' i stadshuset vill bjuda på lunch, och hel & ren kanske inte duger varesig i stadshuset eller operabaren :???: .
För lunch på operabaren tror jag nog inte det är någon strikt klädkod(där funkar nog hel och ren så länge du själv tycker det är propert ;)

Dock kan det vara en klädkod om du ska vara med vid promeringen, vid doktorspromoveringen är det klädkod högtidsdräkt iallafall(=frack eller paraduniform) och vid diplomeringar av ingenjörer brukar det vara vårdad klädsel för anhöriga och högtidsdräkt för den som mottar. Jag föreslår att du frågar din syster för hon bör veta och om inte annat vet hon vem hon ska fråga och det är bättre det än att det blir fel, att komma för fint klädd vara nog så pinsamt som att komma för ledigt klädd...(jag har gjort bådadera så jag vet :oops: )

Sen är jag är övertygad om att din syster bryr sig mer om ditt sällskap än hur du är klädd...(därmed inte sagt att du kan komma i blåställ :lol: )
Cicaro skrev:För lunch på operabaren tror jag nog inte det är någon strikt klädkod(där funkar nog hel och ren så länge du själv tycker det är propert ;)

Dock kan det vara en klädkod om du ska vara med vid promeringen, vid doktorspromoveringen är det klädkod högtidsdräkt iallafall(=frack eller paraduniform) och vid diplomeringar av ingenjörer brukar det vara vårdad klädsel för anhöriga och högtidsdräkt för den som mottar. Jag föreslår att du frågar din syster för hon bör veta och om inte annat vet hon vem hon ska fråga och det är bättre det än att det blir fel, att komma för fint klädd vara nog så pinsamt som att komma för ledigt klädd...(jag har gjort bådadera så jag vet :oops: )

Sen är jag är övertygad om att din syster bryr sig mer om ditt sällskap än hur du är klädd...(därmed inte sagt att du kan komma i blåställ :lol: )
Nja syrran blir varken doktor/ingengör hon blir polis (nu får storebror allt se till att sköta sig) :-O) .

Jodå ska ta ett snack med syrran om detta med klädseln, men det är lite bra med info från flera håll :D .

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]