Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sidhabo
volvodennis skrev:vad är en DVM???
och ja jag vet var huvudpumpen sitter
DigitalVoltMeter ... DVM
Har du nån spänning fram till huvudpumpen då ?
Jag fattade det som om du bara mätt att du inte har spänning fram till förpumpen i tanken.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
sidhabo skrev:
volvodennis skrev:vad är en DVM???
och ja jag vet var huvudpumpen sitter
DigitalVoltMeter ... DVM
Har du nån spänning fram till huvudpumpen då ?
Jag fattade det som om du bara mätt att du inte har spänning fram till förpumpen i tanken.
Finns det ingen spänning på säkring #11, så har man ingen spänning till pumparna... :wink:
av volvodennis
precis hade ingen spänning te säkring #11 och har mätt vid lmm nu på stift 5. det varierade mellan 0.25-0.85 ungefär :S den pendlade där imellan och kunde inte stanna på nått av de
Användarvisningsbild
av Jocke S.
volvodennis skrev:precis hade ingen spänning te säkring #11 och har mätt vid lmm nu på stift 5. det varierade mellan 0.25-0.85 ungefär :S den pendlade där imellan och kunde inte stanna på nått av de
Får du spänning på säkringarna 12 & 13 med tändningen på?
Tändningen på = läge 2 på nyckeln (läget innan startmotorn snurrar).
Användarvisningsbild
av Sparkz
Vänta lite nu...
volvodennis skrev: lossade bensinslangen framme vid "bränsleklockan" och körde lite på starten men kom inte fram nån soppa.. så jag kopplade väck sladdarna igen där bak och satte batteriladdaren till armaturen då och då pissade soppa som fan nån stans vid motorn men inte från bensin slangen :S.. hittade inte redigt varifrån men så kopplade jag om 2slangar på armaturen och provade igen och då sprutade det bensin ur bensinslangen.
"klockan" är tryckregulatorn. Slangen som sitter bak på den är returen. Trycket kommer direkt in på röret över spridarna, en skruvkoppling. Försöker du mata in tryck i returen nu? Du kan lossa returen och då ska det komma ur tryckregulatorn när pumpen går. Då vet du att pumpen ger tillräckligt tryck med.

Piggare vid låga varv, där kompressorn […]

Visa din semesterbil(d)

Triumfbågens mega rondell minns jag fr&ari[…]

Jag kopplade in kontakt C på CEM och kopplad[…]

Nya skärmarna

Vad tycker ni??