Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sussis
Hur gör bilen om det är fel på luftmängdmätaren? googlade lite på detta o hittade då en annan flera års gammal tråd om liknande problem, svårstartad 855. Hittade en gemensam komponent, att dagen innan hade jag kört en kort sträcka, flyttade bilen från en parkering till en annan. Vilket var en körning på inte ens en minut...Byte av tändstift? Här flödar ideeérna... :mrgreen: Bara lite besvärligt när man inte är bevandrad inom bilmekanikervärlden o inte är självgående o kan kolla själv utan behöver beskrivningar på allt..Sen vet jag inget om hur bilen gör vid olika problem därav alla skiftningar :D Men är mycket tacksam för all hjälp och ideér ni kommer med!
av *pettson*
Sussis skrev:Hur gör bilen om det är fel på luftmängdmätaren? googlade lite på detta o hittade då en annan flera års gammal tråd om liknande problem, svårstartad 855. Hittade en gemensam komponent, att dagen innan hade jag kört en kort sträcka, flyttade bilen från en parkering till en annan. Vilket var en körning på inte ens en minut...Byte av tändstift? Här flödar ideeérna... :mrgreen: Bara lite besvärligt när man inte är bevandrad inom bilmekanikervärlden o inte är självgående o kan kolla själv utan behöver beskrivningar på allt..Sen vet jag inget om hur bilen gör vid olika problem därav alla skiftningar :D Men är mycket tacksam för all hjälp och ideér ni kommer med!
En bil med massmätare kan hitta på många saker, dock inget som du behöver vara orolig om då din motormodell inte ens har en massmätare :-)-) Är du osäker kan du väl kika på felkoder och se om det finns någon på lufttempgivaren på insugsslangen.
Men nu pratar vi om annat, nu kommer infon att det kommer när du kör nån minut med den bara?.. den surar igen för att du kör för kort sträcka. En 850 får så mycket tillskottsbensin att den faktiskt surar igen om du kör mindre än ett par tre minuter vintertid när den är iskall. Och det är inte nåt fel på den för att den surar igen, utan programvaran ser tyvärr ut så för att den ska fungera i massor med länder.
244 - Bälte bak

Det är unf-gänga där. (Fingäng[…]

Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]