Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJN
-Testade i morse utan nyckel i, och visst - då fanns "auto" läget där. Tack för tipset!
av tassbonn
EFI93 skrev:På min 2.0D Kinetic med tidur har jag fyra val. Direktstart av/på. Extravärmare av/på. Tidur ett och tidur två. Men Extravärmare av/på måste
finnas även om du inte har tidur det är ju för att hålla motorn varm den sitter där. Vintertid under sju grader startar alltid min samtidigt med motorn.
Menar du att värmaren automatiskt går igång under sju grader + eller -??
Användarvisningsbild
av VolvoB20
tassbonn skrev:
EFI93 skrev:På min 2.0D Kinetic med tidur har jag fyra val. Direktstart av/på. Extravärmare av/på. Tidur ett och tidur två. Men Extravärmare av/på måste
finnas även om du inte har tidur det är ju för att hålla motorn varm den sitter där. Vintertid under sju grader startar alltid min samtidigt med motorn.
+
av tassbonn
VolvoB20 skrev:
tassbonn skrev:
+
Då blir nästa fråga om detta gäller bara 2.0d, för min 2.4d står i läge auto och den går minsann inte igång under några 7+ grader!
Användarvisningsbild
av henka35
ocean24Daut09 skrev:Värmer extravärmaren (2,4D) även motorn då den används som parkeringsvärmare eller är det endast kupeluften? Någon som har koll på detta?
JA, det rör ju sig om en extravärmare på 5 kW som värmer kylsystemet varpå även motor blir varm.

//Henrik
av D.S
tassbonn skrev: Då blir nästa fråga om detta gäller bara 2.0d, för min 2.4d står i läge auto och den går minsann inte igång under några 7+ grader!
Har du kollat om den verkligen står På, för Extravärmare auto står det alltid men man kan välja av eller på också. :wink:
av S80-04
D.S skrev:
tassbonn skrev: Då blir nästa fråga om detta gäller bara 2.0d, för min 2.4d står i läge auto och den går minsann inte igång under några 7+ grader!
Har du kollat om den verkligen står På, för Extravärmare auto står det alltid men man kan välja av eller på också. :wink:
Jag har själv funderat på det där då det inte syns någonstans om den är på. Tex Ford Focus meddelar det via displayen. Och jag har Extravärmare auto i läget "on".
av Vålvå
Dieselvärmare auto är som det låter ett autoläge när motorn är igång!Direktstart dieselvärmare är är om du vill starta värmaren oavsett om motorn är igång eller ej,tex om du vill att motorn snabbare ska bli varm vid kallstart i 10 + grader eller om du vill ha varm bil när den står parkerad.
Ny Kartuppdatering

Det vet jag inte heller. Skulle kunna fråga […]

Plockade bort fläkten o den kändes bra, […]

Laddbox

Zaptec Go

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]