Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bejopa
Har ett backspegelglas som behöver bytas då "värmningen" inte fungerar. Hur sitter glaset fast i kåpan - med clips så man bara trycker fast glaset ? Finns det något fäste som kan brytas sönder när man tar bort det gamla glaset ? Kanske "bändarmetoden" som gäller?

S60 D5-05

bejopa
av Mad
Jag bytte ett härom dan men det satt ganska bra.
Trycker du längst ner i hörnet på spegelglaset närmast sidorutan och tar i det andra övre hörnet
som då petar ut lite samtidigt som du skjuter glaset ut (från bilen) var beredd på att du får dra ganska hårt, men glaset är starkt!
Dem är svinigt dyra spegelglasen tycker jag!
av Tartryffel
Kan tillägga att ett falsben (även kallat fiskben / plastkniv) gör jobbet lite lättare. Kostar 10-15 kr hos Volvohandlaren, be att få en utskrift på monteringsanvisningen på glaset så ser du hur du ska använda kniven. Jag tyckte det gick mycket lättare med hjälp av falsbenet när jag bytte på min bil.
av Fred
Alla monteringsanvisningar finns på nätet! Här finns den för ytterspeglar och bild 5 visar hur glaset tas bort.

Jag ska själv göra detta eftersom jag måste byta lamphuset för markbelysningen.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Du behöver inte ta loss spegelglaset för att byta markbelyhsnings huset, räcker med att du sticker in en skruvmejsel under glaset, när jag skulle ha bort en backspegel så sprack fästet, då det var den gamla spegeln så spelar det ingen roll men var beredd på att ta i ordentlige men gör det kontrolerat!
Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]

lååångt borta innan du ser det i[…]

talk to hot girls live

Real girls, real chat — start your adult con[…]

Rattvinkelgivare V70 -05

Borde va lika 2005-2008,när jag bytte på[…]