Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av veloce
#238842
Morr'n. Inte Volvoägare, men har en fråga som kan intressera även andra. Jag har hittat ett relä från en Volvo 850, det är till intervalltorkarna. Det är lila med blå sockel, nr 9128136 samt på toppen märkt K204.

Jag håller på med en gammal bil från '60-talet och tänker sätta dit intervalltorkare. Om jag kan reda ut kopplingen, så gläds säkert många ägare till gammelbilarna, även PV och 121-serien. Hur som helst:

Relät har 6 anslutningar med nedanstående märkning:'

- 86
- S
- 31b
- 31
- X
- samt en liten anslutning.


Vet nå'n på forumet vilken kabel som går vart?

MVH oxh tack på förhand

Veloce :)
Användarvisningsbild
av Sparkz
#238855
Jag satte intervallrelä från en 240 eller 740 på min 140, men jag fick koppla om lite på motorn för att få funktionen rätt med broms och allt. Motorn ska ju kortslutas för att stanna snabbt, annars hinner den förbi parkeringsläget och gör ett nytt slag osv. Det finns en polsk(?) sida med massa kopplingsscheman till Volvo, men jag har inte länken här nu. Ska finnas nånstans här på forumet.
av Amalia63
#1289418
Hej! Länken till Backspegeln angående ”intervallrelä för torkare Volvo 850” funkar inte längre? Jag vill bygga intervall till min Volvo Amazon.
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]