Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Upptäckte idag när jag startade bilen att utetempgivaren visade -- iställer för antalet grader. Till min fasa fungerar inte någon fuktion i passagerardörren.

Missade ju att skriva att det är en V70 -02 2,4T

Följande fungerar inte:

Dörren går ej öppna trosta att man "öppnar" innifrån.
C-lås fungerar inte.
Elhiss död.
Lampan för elhiss död.
Backspegel död.
Utetemp visar --

Kort och gott så finns det ingen tillstymmelse till liv i dörren.

Någon som har en susning om vad felet kan vara?

Ungefärlig kostnad för att åtgärda felet?
Senast redigerad av 1 hup, redigerad totalt 0 gånger.
Infide skrev:Kabelbrott i kabelstammen?
Det är en tanke.
Om det är kabelbråttså bör det väl vara i skarven mellan dörr/kaross?
Hur tusan får man upp dörren? "Öpnnar" man inifrån så åker låskanppen upp men dörren är fortfarande låst...

Det kan väl inte finnas en säkring som kan bryta matningen till hela dörren?
När du låser bilen låses dörren även innifrån elektriskt så om du pangar rutan kan du inte få upp dörren innifrån. Låter ju iofs otroligt att alla kablar skall vara av, men är det jordkabel och inte via karossen så lär det ju vara den som är kass. Hurvida det är en säkring till dörren separat vet jag ej. Någon annan vet säkert.
hup skrev:Ska ringa och kolla med Volvo på måndag om dom kan kolla via datorn vad som kan vara galet.

Någon som har en idé om hur jag ska få uppdörren för att kunna kolla kablaget mellan kaross och dörr?
Plocka ur handsfacket och vicka lite på kablaget tills du får kontakt och du kan låsa upp dörren. Om inte det är en säkring som är paj av någon anledning, är dock osäker om det finns flera olika säkringar till funktionerna.
Är dörren strömlös så har du problem, dörren går ej att öppna på annat sätt än att du tar bort dörrklädseln så att du kommer åt låskistan. I nederkant på den finns en springa där man med ett bladmått eller tunn mejsel kan påverka låsfunktionen så att dörren går att öppna. Det hörs ett litet klick när du träffat rätt!
Jag tappade strömmen till dörrlåset och felet satt i manöverpanelen för fönsterhissen. Ett förslag är att du tar lös och öppnar den, sitter en väldigt platt tunn kabel inne i den som kan ha lossnat.
du har alla gånger en död styrenhet (PDM)

det går att få bort dörrsidan, med minimala brytmärken, men det är ju inte helt enkelt (kan nästan sträcka mig till att säga att det är mycket svårt) men det går som sagt.
Dörrsidan som i innerdörren? Inga problem alls ju. Bort med locket på handtaget, lossa skruvarna, sen peta försiktigt bort centrum på alla plastpluppar som sitter runt dörrsidan så drar du den utåt sen uppåt så är den loss. Där inne sitter ju en hel klump som förmodligen styr dörrens alla funktioner. Kanske den har en separat matning som är kass?
P0171

Hej! V50 2,4 2005 Jag har fått felkoden P017[…]

Grå kanske är bättre, bara fä[…]

Är det en volvofälg?

Volvo v60 t3

Hej Idag hände någonting riktigt konsti[…]