Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej hej

Har en undran är det lätt att montera in en intregerad telefon, har fått tag på en begagnad och den funkar på ägarens bil den är skotad nu och han säljer telefonen inga kablage följer med.
(INK LUR,STYRENHET,RATTKON )
Är kablage mm fördragen i alla v70/ 2002 så man inte köper telefonen sedan går den inte att koppla in.
Senast redigerad av 1 mattiash, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
1. du måste ha rätt telafon till din bil. (inte förgammal o inte för ny)
2. kablage & antenn är inte fördragit, men är inte så svårt att sätta dit
3. du behöver desutom en mjukvara & helst även rattknappar
4 su begövar nytt nackstöd & mick också
av Fred
Tartryffel skrev:Svindyrt för en dålig telefon
Så himla dålig är den väl inte...? Visst känns den lite stenålder men den är skönt integrerad i systemet. Däremot håller jag med om att det är mycket tveksamt ifall den är värd kostnaderna och jobbet att eftermontera.

Mvh
/Fred
av Tartryffel
Nä klart, en smaksak men telefonen är av 1999 års modell. Vilket märks i det mesta man vill ha den att göra.
Håller med, sitter den där kan man väl använda den men jag skulle aldrig betala nånting för att få den installerad. För de pengarna måste det gå att installera ett riktigt bra handsfreesystem för bluetooth eller liknande, kanske med extern display också.
av mattiash
CarMan skrev:1. du måste ha rätt telafon till din bil. (inte förgammal o inte för ny)
2. kablage & antenn är inte fördragit, men är inte så svårt att sätta dit
3. du behöver desutom en mjukvara & helst även rattknappar
4 su begövar nytt nackstöd & mick också
-------------------------------------------------------

Tackar för ditt svar carman
Användarvisningsbild
av CarMan
Tartryffel skrev:Nä klart, en smaksak men telefonen är av 1999 års modell. Vilket märks i det mesta man vill ha den att göra.
Håller med, sitter den där kan man väl använda den men jag skulle aldrig betala nånting för att få den installerad. För de pengarna måste det gå att installera ett riktigt bra handsfreesystem för bluetooth eller liknande, kanske med extern display också.
hur vet du att hans telefon är från 1999? om så är fallet passar den ej i hans bil.
av Marbas
Var inte telefonerna i de första årsmodellerna en Nokia (de som i "vardagstal" inte klarar "3G kort", eller 3V kort) och i senare bilmodeller så är det Ericsson (de som klarar "3G kort", dvs 3V kort)? Helt osäker på detta, men fått det för mig någonstans ifrån...
Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]

Elpriset

2700kr för drygt 1000kWh här, elhandel v[…]

Transmissionsolja till M66

ok, då låter Castrol:en som ett altern[…]

Hej! Bränslepumpen under förarstolen slu[…]