anp skrev:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3802827.ab
"Polisen misstänker att halkan ligger bakom den här olyckan i Karlstad i går kväll. Men den manlige föraren, som klarade sig utan allvarligare skador, misstänks också för rattfylleri."
Hmmm... Man kan inte annat än tycka synd om en så otursdrabbad förare.
Både halka och ev, berusning orsakar en olycka som han blir oskyldigt indragen i.
Nu länkade du nog fel, eller så har aftonbladet ändrat texten, eller är det jag som är blind?
Jo, det är verkligen synd om killen... :-(O) :-(O) :-(O)
Men detta med sommardäck. Det är faktiskt olagligt att köra med sommardäck när vinterväglag råder, något som borde ha ett bötesbelopp på tio gånger mer än att köra 10 kmh för fort mitt i sommaren. Körkortet borde dras in också. Förstår inte människor att det är livsfarligt att köra med sommardäck i vinterväglag?!?! Om de själva krockar så gör det inte mig så mycket, MEN det drabbar ofta andra människor, som duktigt kör med vinterdäck, då &#¤@%.... Mordförsök?
Jag ser att jag låter ganska drastisk, men
det är ju detta som dödar människor när halkan kommer. Varför i h____e är det likadant varje år?? Tomas88, sätt du på vinterdäck, kanske har du bråttom nästa morgon och så står du där med sommarsulor, vad gör du då? Det är inte alltid förnuftet vinner, kom ihåg det...
Jag vill inte att du ska krocka ;-//
/merzo