- ons 14 dec 2005, 02:29
Hej! Jag skulle vara tacksam om nån kunde komma med bra tips/hjälp angående ett problem jag har..
Bilen det gäller är en Volvo 360GL 1988 med ca. 5600 mil på mätaren.
Problemet är att den rycker så in i h-e. Detta börjar strax efter start och förekommer vid alla hastigheter och motorvarv. Man kan se på varvräknaren att den hoppar samtidigt så problemet ligger säkert på tändningssidan?
Jag har bytt fördelarlock, rotor och kabel mellan tändspole och fördelare.
När jag lossade kontakterna som sitter vid spolen (2 st.) för att kolla eventuell korrossion så rann det ut något där.. Trodde det var vatten men det var något annat.. Kan det vara vätskan från tändspolen? Alltså att den läcker ut oljan (eller vad det nu är inuti spolen)?
Mycket tacksam för tips/hjälp med detta!!
Bilen det gäller är en Volvo 360GL 1988 med ca. 5600 mil på mätaren.
Problemet är att den rycker så in i h-e. Detta börjar strax efter start och förekommer vid alla hastigheter och motorvarv. Man kan se på varvräknaren att den hoppar samtidigt så problemet ligger säkert på tändningssidan?
Jag har bytt fördelarlock, rotor och kabel mellan tändspole och fördelare.
När jag lossade kontakterna som sitter vid spolen (2 st.) för att kolla eventuell korrossion så rann det ut något där.. Trodde det var vatten men det var något annat.. Kan det vara vätskan från tändspolen? Alltså att den läcker ut oljan (eller vad det nu är inuti spolen)?
Mycket tacksam för tips/hjälp med detta!!