Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
Lite byta till vinterdäcksbilder.

Sommardäck på.
Bild

Test av de "nya" fälgarna:
Bild

Ful tråkig plåtfälg :(
Bild

Något bättre med hjulsidor från biltema:
Bild
Användarvisningsbild
av Brainy
Nya fälgarna var ju riktigt snygga, det blir fint i vår det där!

Men fram tills dess så får du leka med grammse i plåtfälgsligan ;)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av bjompa
Satt ju bra dom där nya alufälgarna, men du får nog sänka ner bilen ett par 15, 20-30cm till sommarn.. :wink:
Användarvisningsbild
av Tomas88
bjompa skrev:Satt ju bra dom där nya alufälgarna, men du får nog sänka ner bilen ett par 15, 20-30cm till sommarn.. :wink:
Ja på bilden ser det ju helkonstigt ut, och visst hade det varit snyggt med en sänkning men jag vill ändå ha den markfrigången.
Däremot kommer jag skaffa däck med högre profil än det däcket som satt på. Jämförde med de ordinarie och totaldiametern var mindre på 17" hjulet.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Brainded skrev:Nya fälgarna var ju riktigt snygga, det blir fint i vår det där!

Men fram tills dess så får du leka med grammse i plåtfälgsligan ;)

mvh
Anders
Tack så mycket. Synar man fälgarna nära så kan man se en del skador men efter min polering så ser de rätt fina ut på lite avstånd.

:( Ja nu kan jag ju inte retas med Grammse pga plåtfälgarna. :)
Användarvisningsbild
av Tomas88
TheBree skrev:Nu blev du till och med före mig att byta, det trodde jag inte!! :P

De nya alufälgarna såg "granna" ut ;)
Nej jag hade ju sagt att jag skulle vänta tills in i det sista men det var lika bra att byta. Kör ju en del och det har varit ganska halt den sista tiden.
Bara för detta så blir det väl 10+ grader hela nästa veckan. :???:
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jo har faktiskt funderat på det. Alltså att sätta över vinterdäcken på alu-orginalfälgarna.
Men sen är det ju bara det att de däcken som sitter på dem är ganska bra. Två av dem är köpta i år och de andra två har ca 5 mm kvar.
Sen vet jag inte om det går heller. Vinterdäcken är 185or och sommardäcken 195. Går det sätta 185or på fälg avsedd för 195?

Har lite dilemma om hur jag skall göra med fälgar & däck. Sen till våren vill jag ju inte köra slut på de ordinarie sommardäcken men vad ska jag göra med dem då? Sälja? Utan fälgar eller med och i så fall med vilka fälgar?
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 137

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]