Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Ngn som kan tipsa om vars man hittar takvinge till V70N modeller. Har själv en V70 2.4T -03 som jag skulle vilja ha en vinge till. Helst ska det vara inbyggt bromsljus i den men har sett flera användare här på forumet som verkar ha utan på sina bilar.. tacksam på tips om vars man kan handla samt ifall man kan montera det själv eller om man ska lämna in bilden för montage.

Mvh//André
Xotica skrev:Hej!

Ngn som kan tipsa om vars man hittar takvinge till V70N modeller. Har själv en V70 2.4T -03 som jag skulle vilja ha en vinge till. Helst ska det vara inbyggt bromsljus i den men har sett flera användare här på forumet som verkar ha utan på sina bilar.. tacksam på tips om vars man kan handla samt ifall man kan montera det själv eller om man ska lämna in bilden för montage.

Mvh//André
Brukar finnas ett antal på Tradera.

http://www.tradera.com/search/result.as ... tid=301914

Bara för det fanns det bara en till V70N... :)
Xotica skrev:Tacksam för era svar. Kollade runt på blocket och fann en uppsjö med tuningfirmor som verkade ha vingar till min volvo. Detta med att borra i bilen lät inget vidare =( ngn av er som har bilder på hur ni gjorde ?

Mvh//André
Detta är orginalvingen. Vet inte hur piratvingarna monteras, kanske nån bara limmas, vet ej. Men som sagt det är inga problem och mallar följer med.
Jag tycker orginalvingen är snyggast, den följer bilens linjer bäst. Många av det övriga pekar lite uppåt, vilket jag inte tycker passar.
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]