Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av halmstaden
Billy skrev:Ska inte R-modellerna servas var 1500:de mil och de vanliga modellerna var 3000:de vad gäller MY05? Så visst blir det ett dyrare ägande oavsett hur man vänder och vrider på det. Förövrigt vill jag gratulera dig till ditt val. En R-Volvo är få förunnat :-)-)
R-modellerna ska inte servas varje 1500 mil. De ska servas varje 2000 mil, som Bi-fuel. Alla andra versioner från och med 2005 ska servas varje 3000 mil. 2000-2004 ska alla V70N servas varje 2000 mil.
Källa (varför det står bensin 6-cyl vet jag inte...)

/merzo
av OlaBerg
Har oxå hittat replikor på R fälgar på flera olika ställen på nätet för runt 5-6000 men då är min fråga vad skiljer på Replikor och Volvo Orginal . är det Volvo emblemet i mitten och priset som är enda skillnaden eller?
Användarvisningsbild
av camaro69
Nu är jag inte någon fälgexpert.
Men om det är fel offset på replican tar oket i och du måste ha tunna spacers.
Replican är till för "snålvargar och fattiglappar" som inte har råd med original R :wink:

Vet inte till vilken kategori jag ska räkna mig till, men nog duger dom till vinterdäcken åt mig.
Men dom är kantigare och har annan färg samt ett fulare R-märke. Men vem f-n tittar på ett skitigt vinterhjul :roll: ?
av OlaBerg
camaro69 skrev:Nu är jag inte någon fälgexpert.
Men om det är fel offset på replican tar oket i och du måste ha tunna spacers.
Replican är till för "snålvargar och fattiglappar" som inte har råd med original R :wink:

Vet inte till vilken kategori jag ska räkna mig till, men nog duger dom till vinterdäcken åt mig.
Men dom är kantigare och har annan färg samt ett fulare R-märke. Men vem f-n tittar på ett skitigt vinterhjul :roll: ?

Om camaro säger att det är för snålvargar och fattiglappar som enbart köper Replikor , så får man väl helt enkelt Köpa sig Orginalfälgar , har en kontakt på Volvo så man kanske kan styra upp några procents rabbat iaf.. då kommer Ännu en fråga 18 eller 19 tums fälgar inför sommaren? Kommer använda bilen dagligen då jag arbetar i vårt västra grannland.. komforten får inte bli lidande för att man köpt för stora fälgar , har fått förmig att det om man köper för stora fälgar med för låg profil på däcken så kan bilen kännas stel(hittade inget bättre ord) Rätta mig om jag har fel..
av borstarmicke
Personligen hade jag nog aldrig kört bilen i advanced-läge om jag haft 19", visst det är snyggt men för dagligt bruk tror jag man tappar för mkt i komfort.
Har själv (tyvärr kantstötta av förra ägaren) original 18".
Tyvärr är det ju dyrare att lämna in o renovera 4 fälgar än att köpa replikor för 5200:-.
Har dessutom bara en uppsättning hjul, så då blir det ju liksom extra svårt...
av Jwinkler
18 tummarna kommer i princip kännas lika stumma som 19" så om du letar efter komfort så ska du gå ner nån tum =)
av OlaBerg
borstarmicke skrev:Personligen hade jag nog aldrig kört bilen i advanced-läge om jag haft 19", visst det är snyggt men för dagligt bruk tror jag man tappar för mkt i komfort.
Har själv (tyvärr kantstötta av förra ägaren) original 18".
Tyvärr är det ju dyrare att lämna in o renovera 4 fälgar än att köpa replikor för 5200:-.
Har dessutom bara en uppsättning hjul, så då blir det ju liksom extra svårt...

Hur upplever du dina 18 tummare att köra med då? använder du bilen dagligen eller har du den som en "pärla" och bara åker då och då? Jag kommer använda bilen som sagt dagligen och flera gånger i månaden göra resor på över 40 mil enkel resa , och då kommer man inte i vårt västra grannland och där är inte vägarna lika bra som i sverige om man säger så.. Har ju iofs hela vintern på mig och bestämma mig om det skall bli 18 eller inte men ville bara höra din åsikt,,, :???:
Användarvisningsbild
av camaro69
Om jag inte är helt fel underrättad så finns inte 19" original.

Skillnad mellan 17" och 18" i stötighet märker du inte ens. Det är profilen på däcket som ställer till det.

Det mesta är en utseendefråga.
Användarvisningsbild
av camaro69
OlaBerg skrev: några procents rabbat iaf..
Det har jag aldrig kommit i åtnjutande av. Eller är detta något norskt påfund? :wink:

Du menar väl rabatt?
av borstarmicke
Som camaro69 skriver så får du köpa replikafälgar om du skall ha 19".
Tycker 18" är en bra kompromiss, hyfsat feta hjul men ändå bra komfort.
Att gå från 40-profil till 35 som 19" däcken har tror jag blir en hel del stötigare, precis som skrivits ovan.
Helt ok om man bara motorvägspendlar, men mkt stads/tätortskörning med brunnar o taskig vägbeläggning blir inte kul...
Obs. får ju tillägga att jag inte provat 19" själv...
Använder fö bilen som daglig bruksbil.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw