Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Kolla även hos Aktsam, dom har oftast varigt billigast för mig förutom när jag skulle försäkra förra bilen senast då valde jag just Gjensidige (Tennant, som de hette tidigare). Verkade ha ungefär samma självrisker etc. Men den försäkringen hann aldrig träda i kraft innan jag sålde bilen, så någon längre erfarenhet av dom har jag inte.
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Brainded skrev:
jumu01 skrev:
chrissofsweden skrev:Själv är jag 21, har halvförsäkring + Volvia Care + Djurkollisionsskydd (Bara Care och Djur kostar ca 400 kr)

Jag betalar 2460 kr helåret! :mrgreen: Då är det Volvia!

Bara halvförsäkringen går på 2150 kr..! Det är ju sjukt billigt! Jag har bilen på gatan utanför min hyresrätt i Grycksbo/Dalarna.

Men ändå.. hitta en billigare försäkring!

/Christian
Jag vet inte om det är så "sjukt billigt" om någon vandaliserar eller på annat sätt skadar din bil, eller om du råkar vara vållande till en olycka.
Då rinner pengarna iväg, det är ju trots allt en -07 du har. Men det är ju naturligtvis ditt val.
Nu vet jag inte alls hur du menar. Om någon vandaliserar hans bil så har han ju halvförsäkringen som täcker sådant. Är han själv vållande till en olycka så täcker hans trafikförsäkring allt förutom hans egen bil som hans vagnskadegaranti (som jag utgår ifrån att han har iom att det är en 07a) täcker.

Vad missar jag?

mvh
Anders
Anders har rätt! Min bil är fullförsäkrad då min vagnskadegaranti räcker till och med 2010 feb. För att vara 21 år så är det grymt billigt! Det tyckte dom på volvia också.. till och med dom kliade sig i huvudet.. :-)-)

/Christian
av jumu01
:oops: Ni har rätt, var lite för snabb, tänkte inte på Vagnskadan som ingår i 3 år, ursäkta mitt misstag!!!
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Jag kanske var otydlig..

Trafik + halvförsäkring + djurkollision + Volvia Care + Vagnskadegaranti = 2450 kr per år!

Min försäkring täcker allt, dessutom har jag 2 års garanti på allting i bilen iom att jag valde Volvia. Egentligen så är ju min bil faktiskt mer försäkrad än normalt skulle man kunna säga..!

/Christian
av jumu01
Grattis till en riktig bra bilförsäkring trots din låga ålder :-)-)
av Gullabo
Har du frågat Folksam. Jag tog deras Volvo Extra nyligen och den premien blev oslagbar. Skilde ca 1000:- mot Volvia.
Bor i Haninge.

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]

Någon med ny fartkamera fil gpx

Då är det förmodligen någon […]

Motorhaveri XC90 D5 2017

Tråkigt att återkoppling helt verkar u[…]