Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

bulken skrev:Fabrikstoning... javisst.. men som sagt högst upp. Jag har bara en viss summa att handla för och har redan pressat typ 3 olika handlare för att få till denna kombination av tillval i min summa. Egentligen hade jag ju vilja ha haft T6 awd , summum , premuin sound 18" mm..mm...mm..

Men sånt är livet. Hoppas och tror jag kommer bli nöjd.

Åter till frågorna högt upp -

- Det här med att kolla upp sin bil på "bandet"? Nån som har info om det?
https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... n.asp#info
Fick taklucka, ventilerade säten,bluetooth och larm på köpet. Försäljaren hade gjort ett bra erbjudande och sedan efter typ 1 veckas fundering bestämde jag mig för att ta de där grejerna så fick ja dem för samma pris. XC70 D5 summum 08.
CarMan skrev:toningen är då nått du betalar själv?
jan du inte trolla lite, typ du får toning, men betlar vinterhjul själv ?
eller om man skriver nått annat så ni delar upp kostnaderna på så sett
Nej, kan väl inte påstå att jag betalar för toningen även om den eftermonteras.. Jag löser den på ett annat sätt helt enkelt :D..
Vinterdäcken till denna bil tas genom däckfirma, inget volvo har att göra med så att säga..

nickeee3xc skrev:Fick taklucka, ventilerade säten,bluetooth och larm på köpet. Försäljaren hade gjort ett bra erbjudande och sedan efter typ 1 veckas fundering bestämde jag mig för att ta de där grejerna så fick ja dem för samma pris. XC70 D5 summum 08.
Jag kan säkert tänka mig att jag hade kunna pressa in lite till i bilen, typ subbas eller nått sånt enkelt. Problemet är tiden. Jag har bytt jobb , denna bilen är till det nya jobbet. Ligger egentligen redan efter om jag ska ha bilen direkt när jag börjar..
jeppe75 skrev:
bulken skrev:Fabrikstoning... javisst.. men som sagt högst upp. Jag har bara en viss summa att handla för och har redan pressat typ 3 olika handlare för att få till denna kombination av tillval i min summa. Egentligen hade jag ju vilja ha haft T6 awd , summum , premuin sound 18" mm..mm...mm..

Men sånt är livet. Hoppas och tror jag kommer bli nöjd.

Åter till frågorna högt upp -

- Det här med att kolla upp sin bil på "bandet"? Nån som har info om det?
https://www.clickredirect.net/_forms/vo ... n.asp#info
Logga in står bara. Jag har inte fått nått login av handlaren , eller är det typ ordernr eller nått som ska in där?
freeman skrev:Om du är beredd på en bil som är törstig, seg automat och allmänt trött så visst. Ångrar verkligen vårt köp av V70 2.5T automat.
Hjälp i nöden!

http://www.websitefolder.net/atechmotor ... PageID=185

Bara att köra utan att berätta för arbetsgivaren.... :D .Som sagt den flesta nya V70is är leasing och många blir chippade...
Progressiv styrning upplever jag som härligt, iaf på MB E-, där det är standard, har inte kört Volvos. Kostar ju bara 2300 eller vad det är. Det blir mkt lätt att svänga på parkeringar etc (låga farter)

/merzo
trim i alla ära. jag har en koliga på en annan firma som ringt mig några gånger. han har en V7N mer BSR:s ppc dosa eller vad den heter. han har byt ETM, men det gå inte ladda mjukvara i bilen. dom har tillomed bytt ECm, men det hjälpte ej, inget i bilen går att ladda.

skitbra med trim...
Du det känner jag igen, jag tror minsann jag antingen känner din kollega eller så vet jag en kille till som har haft exakt samma problem på sin V70N. Har för mig att det slutade med att någon från internt Volvo tillslut fick komma och ställa allt till rätta för parametrarna i bilen var totalskräp av någon konstig anledning och verkstaden klarade inte av att lösa det.

Bakgrunden var dock att han hade haft trimmet på sin tidigare V70 med "samma" motor och trimfirman utlovade att den skulle gå att flytta med på den nya bilen om det var samma motor. Det var samma motoralternativ, men uppenbarligen så var det något som skiljde...
Volvo 945 STARTAR EJ

då upptäckte dom att min inte få[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]