Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av per brand
Hej!
På minbil så går torkaren bak igång när man lägger i backen och torkarna är på fram. Har för mig att en del säger att det går att programera bort i vida? Eller hur har ni löst det? Är ju lite jobbigt att dra runt torkarna bak när rutan är full med goog.
Senast redigerad av 1 per brand, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av isak
hej
det har jag med hört. håller med dig, men den startar inte om du inte aktiv-regnsens-iallafal inte min
mvh isak
av Fred
Åh, den frågan har jag tänkt ställa sååååå många gånger, men det har aldrig blivit av! :oops: Jag skulle verkligen vilja bli av med den funktionen! Håller koll på denna tråd med stort intresse.

Mvh
/Fred

Ps. Om du, Per Brand, ändrar rubriken till något lite mer informativt så kommer vi nog ha större chans att få svar! Ds
av matte75
per brand skrev:Då skall jag åka till volvo och kolla om dom kan göra detta. Vad fick ni betala??
Jag slapp att betala :D Dom bytte motorn till bakrutetorkaren så dom var snälla att bjuda på det. Kan väl inte kosta så många hundralappar annars.
av Fred
Kallemalt skrev:Det går att koppla bort funktionen i VIDA hos din lokala volvo tekniker.
Gjorde det på min. :-)-)
Du har inte papper på vad mjukvaran hette? Det verkar som om man oftast behöver veta exakt vad sånt heter när man kommer med bilen till verkstaden.

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av Kallemalt
Snacka med Volvo på din ort så kan dom hjälpa dig, ingen mjukvara bara en inställning i din bils dator "parameterinställning. Kan kosta ett par hundralappar.............. :lol:

På dessa bilar är hjullagret en hel enh[…]

Märks det även på effekten i motor[…]

Hej! Om det var till mig frågan var så[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Lyfte i dragkroksfästet, gick hur bra som he[…]