- ons 13 aug 2008, 20:26
Jag ska lyfta upp höger hjul(där jag tror det kommer ifrån) och se hur hjullagerna verkar vara. Men det verkar annars som att det är hjullagerna som ska bytas vilket inte värkar vara något större jobb(även om det kostar 1500 kr)?
MikaelD skrev:Dum fråga kanske men vad har du för däckdimension? Själv har jag 215/45 r17 och får vid fulla rattutslag skrapljud när däcket skrapar mot innerskärmen, detta ljud uppkommer framförallt vid låga hastigheter. Men detta har du väl tänkt på antar jag:)Det är 205:or på min S70 16" och detta låter mer som ett metall ljud. Dessutom måste alltid bromsen vara involverad för att det ska väsnas och det har blivit värre och värre. Ibland(väldigt sällan) kan det även höras när man bromsar med raka hjul, men då låter det inte alls så mycket.
Jag ska lyfta upp höger hjul(där jag tror det kommer ifrån) och se hur hjullagerna verkar vara. Men det verkar annars som att det är hjullagerna som ska bytas vilket inte värkar vara något större jobb(även om det kostar 1500 kr)?