Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jag har 2st problem med min Volvo 745 -91 och jag hoppas någon kan hjälpa mig att lokalisera felorsaken med hjälp utav felbeskrivningen.

Hackande / Ryckande i ratten

Ibland, inte alltid, så hackar det ordentligt i ratten vid rattutslag. Servoolja finns och verkar ej läcka. Vad kan detta bero på?!

Pulserande i gaspedalen

Ibland, inte alltid, så pulserar/smattrar det i gaspedalen. Det ökar i takt med varvtalet. Vad kan detta bero på?!

Tack sam för tips/idéer!

Mvh
Andreas
AndreasXC70 skrev: Hackande / Ryckande i ratten
Ibland, inte alltid, så hackar det ordentligt i ratten vid rattutslag. Servoolja finns och verkar ej läcka. Vad kan detta bero på?!
Är det när du kör sakta/fort ? Nåt speciellt rattutslag, eller är det olika ? Känns det i ratten eller hela bilen ?
sidhabo skrev:
AndreasXC70 skrev: Hackande / Ryckande i ratten
Är det när du kör sakta/fort ? Nåt speciellt rattutslag, eller är det olika ? Känns det i ratten eller hela bilen ?
Dyker upp ibland, men inte alltid. I olika hastigheter. Igår var det t.ex på en parkering. Så fort jag började köra och svänga så hackade ratten/bilen, dvs känns itne enbart i ratten. Men ställde jag mig på tomgång och stod stilla och svängde ratten fram o tillbaks så var det som vanligt. Själva servofunktionen fungerar = lätt att svänga osv.
Elpriset

Igår sa Sverigedemokraterna och Liberalerna […]

Hej, Jag står för ett dilemma med m[…]

Hur gick det till? Om det small, låter det s[…]

Tjena, jag har fått problem med att nå[…]