Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brezzz
Jon-Evert skrev:Gick in på Bauhaus idag, skulle bara handla lite golv - var borta från bilen i cirkus 30-40 minuter. När jag återkommer till bilen så har något stolpskott ryckt bort den främre registreringsskylten!!!

Ringde farbror blå direkt - vilka per telefon sa att skylten nu är efterlyst....

Är det något mer man bör göra/tänka på då ens skylt blivit stulen???

MVH
Jon-evert
Exakt samma hände på min firmabil när den stod parkerad utanför polishuset på skånegatan.
Jag gjorde en anmälan tre sekunder efter upptäckten.
Cirka en månad efteråt ringde polisen och sa att dom hittat skylten på en bil i stockholm.
Så vitt jag vet har inte min chef fått någon räkning angående tullarna, så du behöver nog inte oroa dej.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
VolvoB20 har ju helt rätt, staten/myndigheterna/politikerna har inte för avsikt att göra någonting åt detta dilemma som drabbar vanliga svenssons. Det är ju trots allt inget nytt utan har funnits sedan de började med Skatt Tullarna i Sthlm.
En av de få fördelar man har att äga en sk miljöbil är ju just att OM/NÄR någon stjäl skylten så får man ingen räkning...MEN, å andra sidan kan jag tänka mig att OM asen kan identifiera bilen som miljö bil så måste ju skylten ändock vara åtråvärd...& beställa nya skyltar stup i ett blir ju dyrt.

Vad är böterna för att ha en klistrad regskylt (ni vet sådana som race killarna brukar ha då de har spoilers osv osv) ? Även om en sådan inte är laglig så hur ofta blir man stoppad av polisen ? Då kan ju ashelvetet febrilt stå där & försöka få bort klisterskylten :D
Användarvisningsbild
av Nexus
men man borrar ju inte i skylten på bilarna utan sätter fast skyltållaren med skruvar och trär dit skylten sedan.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]