- mån 27 okt 2008, 19:38
Prisbilden för 195/65-15 jag hade att gå efter var denna:
Volvo:
Sala NF5 1490kr/st
Tierp Michelin 1210kr/st
Uppsala/Bilia samma som Sala Bilia
Uppsala/Upplands Motor Michelin 1210kr/st, Hakka 5 1340kr/st
Däckkrängare hade liknade inbördes prisbilder men få hade både NF5 och Hakka5, där så fanns var Hakka5 mera prisvärt med tanke på testresultatena i årets tester. Faktum är att jag skulle köpa äldre hakka2 aka Nordman alla dagar året om innan jag valde NF5. Man borde bojkotta Gislaved pga vad Conti gjort med dom, om inte detta är skäl nog så borde testresultat vara det, iaf om man bryr sig om hur bra däck man har.
ALDRIG jag betalar nästan 1500kr för ett däck som inte hamnar i top 3 i årets tester så valet var enkelt.
Betalade dock "bara" 1150kr/st för Hakka 5 nu då jag även behövde nya och frächare skor till bilen och Musca som Volvo vill sälja massvis av är gräsligt fula samt "lite" svårtvättade jmfr ACE Diva som valet föll på.
Fluffen skrev:Tycker du Gislaved nordfrost 5 är dåliga? :oÄr ju känt faktum att Conti köpte Gislaved för att kunna strippa på godbitarna som Bosa säger. Gislaved är ju numer deras slaskmärke och Contis eget däck premiumklassen samt ett bra vinterdäck, men så är ju det i grunden ett norsk däck också som Conti köpte upp en gång i tiden.
Prisbilden för 195/65-15 jag hade att gå efter var denna:
Volvo:
Sala NF5 1490kr/st
Tierp Michelin 1210kr/st
Uppsala/Bilia samma som Sala Bilia
Uppsala/Upplands Motor Michelin 1210kr/st, Hakka 5 1340kr/st
Däckkrängare hade liknade inbördes prisbilder men få hade både NF5 och Hakka5, där så fanns var Hakka5 mera prisvärt med tanke på testresultatena i årets tester. Faktum är att jag skulle köpa äldre hakka2 aka Nordman alla dagar året om innan jag valde NF5. Man borde bojkotta Gislaved pga vad Conti gjort med dom, om inte detta är skäl nog så borde testresultat vara det, iaf om man bryr sig om hur bra däck man har.
ALDRIG jag betalar nästan 1500kr för ett däck som inte hamnar i top 3 i årets tester så valet var enkelt.
Betalade dock "bara" 1150kr/st för Hakka 5 nu då jag även behövde nya och frächare skor till bilen och Musca som Volvo vill sälja massvis av är gräsligt fula samt "lite" svårtvättade jmfr ACE Diva som valet föll på.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..