Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Severin
Jag har krockat med bilar dom 2 ggr jag skrev om i ca 25km/h å tro mig,det tog stopp men ingen ratt i nyllet, därav mitt resonemang om 7km/h släden
Användarvisningsbild
av isak
jag anv-bälte. carman jag skulle bli imponerad om du kunde tala om skilnaden istället för att komma med akademiskt snack som inte någon i urspr-frågan har ställt har du kunskapen
mvh
isak
Användarvisningsbild
av CarMan
skillnaden? jag har redan skrivet en dikt om skilnaden???
av Motörhead
För att ytterligare dra iväg från huvudfrågan....7km/h är väl den hastighet som man anger som högsta hastighet för att kunna ta emot sig med händerna (rask promenadtakt och man ramlar ex.vis).
Själv har jag 2 bältesvarnare i min bil. Dels plinget, dels min 5-årige son....."bältet pappa" får man höra när man backar ur garaget :D
Användarvisningsbild
av CarMan
sewe skrev:Jag har krockat med bilar dom 2 ggr jag skrev om i ca 25km/h å tro mig,det tog stopp men ingen ratt i nyllet, därav mitt resonemang om 7km/h släden
OK du klarar 25 km utan skråma utan bälte.
Ni andra kan ta era cycklar o trampa på allt vad ni kan (brukar inebra en hastighet på ca 15 km/h sen cycklar ni rakt i i närmsta hyreshus.)
ja jag skule inte göra det...

kan det inte var så att du hade 25 km/h innan du bromsa o sen krocka, eler nått liknadde så hastigheten var betydlgt lägre?
Användarvisningsbild
av Miss my Olds
En fråga bara Carman, menar du att det finns flera olika laddningar i krockkudden som ska lösa ut beroende på vilken hastighet du kör i ? eller har jag missat nåt.
Sen till själva problemet, om trådskaparen vill löda bort pipet kan han väl lägga en brytare med "aktivlampa" där i stället, du har kanske nån plats kvar för detta. då är det ju bara att koppla bort en liten stund, enkelt va
Användarvisningsbild
av isak
DU HAR FORTSVFARANDE INTE
SVARAT PÅ MIN FRÅGA?
men du kommer väl med en ny dikt
ISAK
Användarvisningsbild
av CarMan
Miss my Olds skrev:En fråga bara Carman, menar du att det finns flera olika laddningar i krockkudden som ska lösa ut beroende på vilken hastighet du kör i ? eller har jag missat nåt.
Sen till själva problemet, om trådskaparen vill löda bort pipet kan han väl lägga en brytare med "aktivlampa" där i stället, du har kanske nån plats kvar för detta. då är det ju bara att koppla bort en liten stund, enkelt va
det finns 2 laddningar i kudden. 30 / 70 eller 100% kan man smälla.
det är inte hastigheten som avgör, utan krock kraften. du kan alts stå still o bli påkörd av annan bil som kör i 100 knyck, o systemet beräknar vad dom ska göras o i vilken ordning o med vilka tidsintervaller de olika sakerna ska gå av.

På amrekasnka marknaden fins även ett steg där man pumpterar kudden, just för att få en ännu lösare/mjukare kudde, just till krockar där föraren inte bär bälte
Användarvisningsbild
av CarMan
isak skrev:DU HAR FORTSVFARANDE INTE
SVARAT PÅ MIN FRÅGA?
men du kommer väl med en ny dikt
ISAK
vam ska svara o vad var frågan?
Användarvisningsbild
av isak
läser du inte ens frågorna, CARMAN SE INLÄGG 101
  • 1
  • 2