- sön 26 okt 2008, 20:46
Volvos egna är den jag gilla bäst, men de andra är itne duma dom heler.
Men det finns inge annan dieselmotor på marknade som slår volvon när det gäller att skruva med den !!! För er kunder inebär det att det är billigt att laga den!
men ni som fundear på XC60 så ska ni tänka på att den har fri service i 4 år eller 12000 mil (det som först infaller) & att man har 20% pris redusering på trafikförsäkringen om man har volvia, på grnd av att bilen är standard utrustad med Citysafe, tt helt unikt system som föregygger & lindrar krockar (det är ju absolut krocksäkrast att inte krock alls !!!)
Arese skrev:De nya dieselmotorerna tycker jag är helt underbara.Arese skrev:Hej
För att, IGEN, försöka återgå till ämnet:
Vi är lite sugna på en XC60 som andrabil men nuvarande dieselmaskiner uppfattas som för törstiga och okomfortabla, kraften räcker nog för min hustru dock :) Istället tycker jag att vi ska invänta 175 hk och FWD då vi inte har behov av AWD.
Vad tror ni om förutsättningarna för att den nya motorn är mjukare och flexiblare än nuvarande maskiner? Finns det någon som har insight i vari förändringarna består?
Mvh
Arese
Är det någon som har någon tanke eller kunskap kring de nya dieselmotorerna från Volvo?
Mvh
Arese
Volvos egna är den jag gilla bäst, men de andra är itne duma dom heler.
Men det finns inge annan dieselmotor på marknade som slår volvon när det gäller att skruva med den !!! För er kunder inebär det att det är billigt att laga den!
men ni som fundear på XC60 så ska ni tänka på att den har fri service i 4 år eller 12000 mil (det som först infaller) & att man har 20% pris redusering på trafikförsäkringen om man har volvia, på grnd av att bilen är standard utrustad med Citysafe, tt helt unikt system som föregygger & lindrar krockar (det är ju absolut krocksäkrast att inte krock alls !!!)
Bil frågor tar vi på forumet! I lämplig tråd, inte på PM
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.
Det måste vara något fel i huvet på mig... jag är borta från forumet i flera år, sen när man tittar in så är det endast två medlämmar som skrivit fler inlägg än jag.