Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
CarMan skrev:Jag som trodde att alla fick gods till dan efter ??? Men om man är ansluten till ett regionlager så kan man få ännu fortare.

Undrar om det är så att dom har delen i lager ivanliga fall, o den normala ordern kommer på onsdag?
(det är ju alltid en liten kostnad att akutbeställa)
Volvo motala tar 3 dagar på sej för leverans av det mesta. Ytterst få saker går att få över natt så att säga, tyvärr.
Användarvisningsbild
av CarMan
ja motola har lite otur. Dom ligger för långt ifrån regionlagret för att få anslutasig korekt till detta. så dom är anslutna men via egen turbil från annan verksta som är ansluten korekt. dom hinner alltså inte få allt gods som jag hinner få på en dag.

det jag & dom beställer innan 09:00 har jag 11:30, medans dom måst vänta till.... nu vart jag osäke på om dom kör alla turer eller om dom hoppar över en?

så här. Är man inte ansluten til regionlager, så kommer allt från göteborg, o då får man allt till dan därpå. men om man är ansluten till regionlager, så kan man få det oftare, dock så är det så om delen inte finns på regionlagret så kommer delen från göteborg, men eftersom att man är ansluten till regionlagret så är det regionlagret spm får delen på morgonen. jag får då delen med första turen, i mit fall 11:30

man måste alltså beställa innan 16:00 för att ha delen dan där på, om man nu beställer senare & att delen måste tas från göteborg, så försvinner ju en dag. (för står fortfarande inte hur en hel dag till kan försvinna för motala?)
av staffordshire
CarMan skrev:Jag som trodde att alla fick gods till dan efter ??? Men om man är ansluten till ett regionlager så kan man få ännu fortare.

Undrar om det är så att dom har delen i lager ivanliga fall, o den normala ordern kommer på onsdag?
(det är ju alltid en liten kostnad att akutbeställa)
Ja hade frågade mig faktiskt om jag behövde den fort, men jag tyckte inte det var så akut men annars kanske jag hade fått den fortare, men det kanske hade lagts på priset också, inte vet jag. Jag får den i alla fall nästa vecka och det står jag väl ut :) Den kostade 250 kr (om nån är intresserad av det). Blir intressant och se om det blir bra efter det, då skulle jag ju bli riktigt glad:)
av staffordshire
Finns bara ett ställe att lufta på eller, står bara om en i haynesboken och det är den på den interna slavcylindern. Ska fixa bilen på lördag har jag tänkt:)
Användarvisningsbild
av CarMan
det är bara en luftnippel, o den sitter på delan du tänkt byta
av staffordshire
Bytte addaptern i förmiddags, det var jättelätt, tror jag luftade ordentligt, nu kan man hålla kvar kopplingen i alla fall i 1 minut men sen börjar den rulla ytterst lite, inte alls som det var innan. Kan det vara så att det är lite luft kvar? för det är ju ändå skillnad mot innan. Kan det kanske vara bättre nu efter att den stått några timmar? Eller är det helt enkelt nått annat fel?
av *pettson*
Gör så att du pumpar ett antal ggr nu..Själva slaven är självluftande när man väl fått ned vätska (därför finns en nippel)..
Sen kan du se vad som händer. Börjar bilen driva trots allt så måste ju hydraultrycket försvinna för dej tyvärr..
av staffordshire
*pettson* skrev: Sen kan du se vad som händer. Börjar bilen driva trots allt så måste ju hydraultrycket försvinna för dej tyvärr..
Vad innebär det? är det dags för verkstad då eller finns det något jag kan göra?
Användarvisningsbild
av CarMan
staffordshire skrev:Bytte addaptern i förmiddags, det var jättelätt, tror jag luftade ordentligt, nu kan man hålla kvar kopplingen i alla fall i 1 minut men sen börjar den rulla ytterst lite, inte alls som det var innan. Kan det vara så att det är lite luft kvar? för det är ju ändå skillnad mot innan. Kan det kanske vara bättre nu efter att den stått några timmar? Eller är det helt enkelt nått annat fel?
Kanske kan vara så som jag sa innan du köpte denna pryl. luft kan inte ge det fenomen du har... (men den var ju så billig)
av staffordshire
CarMan skrev: Kanske kan vara så som jag sa innan du köpte denna pryl. luft kan inte ge det fenomen du har... (men den var ju så billig)
ok, då byter jag bromsbeläggen så får vi ser om det blir bättre:)

Gjorde kontakterna lite större och då g[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]

Renoverad differential till Volvo AWD. Passar f&o[…]