Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Nu har jag hittat ett forum som är kanon bra!!!!

Nu till mitt problem. Jag övertalade frugan att vi skulle köpa en volvo efter det att svärmor kvaddat vår kära men mycket värdelösa suzuki baleno 1.6 slö slö :D . Hon ville ha en 140hp och jag en t-5 automat. det blev en t5a efter en kort diskussion ( man behöver att ha lite extra när man kör om. Bilen blev en v70t5 -00 med ett bra pris! Men bra pris är inte alltid biligt! vi har under ett år spenderat ca 20000 på tändspolar,stift,motorlampor, kamrems byte,vattenpump, blinkrelä och diverse annat. Så nu är det mycket som är bytt.

Nu till mitt problem: när det har varit lågtryck har bilen varit allmänt störig, den varvar sakta upp till ca 3000varv
segare än en suzuki baleno för att sedan sparka i gång med ett ryck så att man blir alldeles vimmelkantig. Bilen har krånglat nu i ca 2 veckor. Men så idag när det blev fint väder så går den klockrent helt plötsligt. Bränsle förbrukningen sjönk från 1.2 till 1.05 med samma körning. Vad kan felet bero på???
Tacksam för all hjälp jag kan få!!!
Matthew skrev:
blomman skrev:Kan vara ute och cykla nu, men en spricka i fördelar locket?

Inget fördelarlock i din kärra va ?

//Mattias
Nej jag tror väl att den är såpass modern att den är brytar löss, men det hade kanske varit en fördel :D
Phantom skrev:Kanske skramlet tyder på en katalysator som sett sina bästa dagar :?:
Det är nog mycket möjligt, den har fått smak på bensin när det har varit problem med tändspolarna.
Vad kostar en kat 10000? ??:-/ Men det skramlar inget när den går bra. Tänkte först att det är turbon som mår lite kast men inte en gnuta svartrök!
Senast redigerad av 1 Cris, redigerad totalt 0 gånger.
Död instrumentering och klima

Hej Har en V70 -07 som nu på semestern gick[…]

Volvo on call

Har en Xc90 2015 som larmar på voc. Hade den[…]

I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]

AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]