NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Leo
Jag får inte ur luften från bränslesystemet efter filterbyte.
Bilen är en v50 -06 2,0 D (startar ej)
Tacksa för svar om någon vet.
Leo
av volvo diesel
Om jag minns rätt så ska man lossa bränsleslangen som är inkommande till filtret och koppla in en handpump (liknade pump som används till båtmotorer mellan tank och motor på utombordare) sedan ska du lossa slangen som går till högtryckspumpen. Se till att du har en behållare så att du kan samla upp den diesel som kommer ut.
Pumpa sedan med handpumpen tills det bara kommer diesel ur slangen, ta bort pumpen och montera ihop allt och starta bilen.

OBS! Jag tror att det var så man skulle göra.
av Psyko
volvo diesel skrev:Om jag minns rätt så ska man lossa bränsleslangen som är inkommande till filtret och koppla in en handpump (liknade pump som används till båtmotorer mellan tank och motor på utombordare) sedan ska du lossa slangen som går till högtryckspumpen. Se till att du har en behållare så att du kan samla upp den diesel som kommer ut.
Pumpa sedan med handpumpen tills det bara kommer diesel ur slangen, ta bort pumpen och montera ihop allt och starta bilen.

OBS! Jag tror att det var så man skulle göra.

Stämmer bra !

Startar du kalibreringen efter du bekräftat t[…]

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Kamremsbyte V70N

Hej. Jag är ny här på forumet, s&a[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]