Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Då var WhipFlash II installerad :) .

Ur min synvinkel är detta definitivt något som kräver en mekaniker eller tekniskt begåvad person....jag hade aldrig klarat detta om jag hade försökt mig på det... men min mek klarade av det trots en del svordomar/frustration.
Nu får vi hoppas att denna lilla pryl (ser ut precis som ett relä) gör vad den ska & eliminerar faran så gott det nu går för att någon ska ramma in i häcken på en vid ett plötsligt stopp.

Vet inte om det behövs på alla bilar men iom att det behövdes att dras ett gäng kablar/kabelskor osv som inte följer med så tycker jag att det skulle följa med vid beställning av WhipFlashen.... Snålt!

Efter installationen så krävdes det 3 rundor med bilen för kalibrering, det verkar som att WhipFlash enheten måste sitta rakt...dvs den får inte luta åt något håll.

Återstår att se om jag lyckas dra på mig uppmärksamheten från farbror blå :wink:

Hur som helst, nedan ser ni några foton

Bild

Bild

Den lilla svarta dosan som hänger ut är WhipFlash enheten som sedan skruvades fast/fixerades jämte säkrings dosan

Bild
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Thomas J !

Lovade att jag skulle posta bild på vår "valp" då vi fick henne. Hämtade henne igår (hon är en Dogue de Bordeaux....samma ras som i filmen Turner & Hooch) & hon är snart 6 månader så...även om hon fortfarande är valp så är hon som synes inte så liten längre. Inga problem alls under bilfärden hem från uppfödaren...inte det minsta orolig utan somnade efter 5 min.

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Sharkman
WhipFlash II. Är det blinkande bromsljus eller vad är det?
När du bytte ratt. Hade du någon bra guide till det. Ska byta färg på mina knappar men är osäker på hur jag får bort knappsatserna i min 3 ekrade ratt.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Sharkman skrev:WhipFlash II. Är det blinkande bromsljus eller vad är det?
När du bytte ratt. Hade du någon bra guide till det. Ska byta färg på mina knappar men är osäker på hur jag får bort knappsatserna i min 3 ekrade ratt.

Jepp, Whipflash blinkar med korta snabba blink vid panikbromsning.

angående ratten..... kompisen som är mekaniker bytte ratten åt mig så jag kan inte hjälpa dig så mycket med det..tyvärr.

Förstår inte vitsen med att meddela att[…]

Det är inte omöjligt att det har ä[…]

LED - bländande halvljus

Nu är detta en sajt som vissa inte uppskatta[…]

Ser ut som färgstänk, skrapa och tvä[…]