Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av blomman
Tror inte det känns som att 850 är mindre.Har du inget nät i stolarna som du kan dra upp?
Användarvisningsbild
av nallegustafsson
Har nät. Men jag ska ha hundar bak i bilen och montera dit hundgrindar och mellanvägg. Måste ha galler till det. Hittar inget till vettigt pris. Någon som har tips?
Användarvisningsbild
av zingo
Håll koll på blocket, sätt in en tråd i köpes här på jagrullar eller sök efter solstad och pm:a, han/hon skruvar sönder en bil lite då och då 8)

Lycka Till!
Användarvisningsbild
av Nexus
zingo skrev:Håll koll på blocket, sätt in en tråd i köpes här på jagrullar eller sök efter solstad och pm:a, han/hon skruvar sönder en bil lite då och då 8)

Lycka Till!
Solstad är en han,trevlig kille :-)-)
Användarvisningsbild
av nallegustafsson
Har fått tag i ett lastgaller med gasfjädrar från en V70 och ett par hundgrindar.
Nu undrar jag om någon har monteringsanvisning till nått av dessa saker. vart man sätter gasfjädrarna mm. går att maila till: [email protected]

vore väldigt tacksam för det :D
av Mimika
Jag tycker att du ska kolla på en hundbur i stället. Det blir bättre säkerhet för hundarna, samt så hoppar dom inte ut när du öppnar bakluckan. När du handlar och det är varmt ute så behöver du bara inför skaffa en special krok som du fäster vid lås mekanismen på luckan och häcktan på bilen, detta gör det möjligt att du kan låsa bilen när bakluckan är lite öppen.

Farsan har en hundbur som är krocktestad och det finns en nödlucka för hundarna och en olycka skulle vara framme

Hittade en riktigt bra sida med hundburar till olika märken kolla på bilderna på 855 så ser du ungefär hur det kommar att se ut
http://www.jeppe.com/index.html
lite saftiga priser men säkerheten för hundarna kommar iallfall överst enligt mig ^^
Användarvisningsbild
av zingo
Tittar man på bilden på tillbehör så ser det ju ut som att du borde fått med ett modifierat fäste till gallret med en extra "grunka" på undersidan för att sätta fast gasdämparen!?? Någon med ett galler kan säkert verifiera eller dementera detta......
Skulle du sakna dessa så finns de helt säkert som reservdel hos din volvohandlare, jag lyckades t.om få dem att skramla fram nya fästen till ryggstödet i fjäderstål till det gamla gallret utan gasdämpare, och nya skyddskåpor i plast i rätt färg och allt! Mycket imponerande!!
Som sagt kolla på bilderna på gallret i tillbehörskatalogen och jämför utseende med något som kanske medföljde gallret när du köpte det!

http://vccs.volvocars.se/accessories/cat/pdf/X70.pdf

Lycka Till!!
Luftkudde domkraft

Stämmer,finns olika varianter.vilken är […]

Ljud vid kallstart

Nedan länk med teknisk journal (TJ 36734.2.0)[…]

Det finns för- och nackdelar med alla system.[…]

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag […]