Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Huggo
Har S80 99.stereo HU 601.Enligt instruktionsboken skall det vara en cd växlare i den.Problemet är att jag inte kan få in mer en en skiva in i cd:n.
I 801:an så trycker man in 4 skivor på raken.
Eller står det fel i boken.
Någon som kan svara på frågan.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Du kan ha en extern cd-växlare till en 601a men den har ingen inbyggd, så du får bara in en cd i den..
av S.t.r.a.n.D
Ett alternativ är ju annars att köpa volvos digitala jukebox. CD-skiver hejdå, så skönt. Kort förklarat en 20GB hårddisk till stereon. Smakar det så kostar det, men värt varenda krona.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jo det är ju det ultimata men vad är priset för en på volvo?? 8000:- + instalation?? om man inte vill göra det sj?
av S.t.r.a.n.D
Jaa, det ligger väl där nånstans tyvärr. Och det är inte ofta begagnade säljs, hade tur som fick tag i min.
installationen är inte alls svår. Bara lite jobbig kabeldragning och demontering av stereo.

Vad kostar 10-växlaren?? Gissar att den inte heller är billig, nån tusenlapp säkert.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Köpte min växlare för 1300:- sen kostade monteringsatsen (bara för att inte jag ville ha den under hathyllan 2300.. men för montering under hathylla ca 1000:-, för en ny... köp ingen ny byt stereo.. men nu till vad författaren tänkt sig byta stereo eller skaffa någon annan form av extern enhet till orginal???

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]