Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Rollon
Nu har jag köpt min bil. 740 gl 87 och undrar om någon vet vart man kan köpa ersättningsrör för katten. vill plocka ut lite mer hästar.

det ger väll kanske 15 hk?

är det någon fara med lambdan om jag skaffar rör?
av Ebbe
Du tar ett vanligt universalrör från bildelsfirman och flyttar över (svetsar)nödvändiga anslutningar från katten. 15 hkr blir det nog inte, möjligtvis 5.
Lambdasonden funkar även om du tar bort katten.
Ebbe
av Rollon
hade en annan ide.. vill gärna få lite ljud i bilen. kompisen har en a traktor med samma motor fast med förgasare... jag har väll b230f och han b230e, han kör med halvsats 2.5 tum med en dämpare och det låter inte för högt och inte för lågt.. precis perfekt. undrar om det några problem och göra samma sak för mig efter katten? inga speciella lagar om att man måste ha 2 ljuddämpare?
av NCR
Sen är det bara att skaffa en lantmännenkeps och börja snusa så är allt komplett.
av Rollon
har ring up en firma som kan fixa det... dom skulle ha 2000kr... det dyra var slut dämparen. frågade inte med blir det billigare med den främre dämpare?
av Peterlindberg
men måste du intte ha katten på vid besiktning?
av Rollon
inte på en 87
Användarvisningsbild
av Sparkz
Den måste sitta där, men kan vara tom...
Byta bärande balk 940

Hade satsat på att byta hela biten du kapat […]

Men det är 240kr minus 120kr som är din […]

Rtti trafiktjänst navigation

Jag har haft det omvända. När mång[…]

Låser jag bilen, går in med nyckeln o[…]