Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

av DDD
Jag är oroad över Volvoverstädernas framtida kompetens och har givetvis våra brödrar och systrar norröver med i åtanke.

Jag har vid ett feltal tillfällen, utan att nämna vilken känd Volvofirma det handlar om, fått fel reservdelar. I mitt fall handlar om upprepade, närmare bestämt 6 tillfällen, och per bil dvs vid tolv tillfällen. Detta finner jag vara oacceptablet men med respekt för firman, så kommer jag inte att skriva namnet.

Vilka erfarenheter har ni angående detta?

MVH
Användarvisningsbild
av Funk
Jag har fått fel utförande i rätt kartong förra året. Det visade sig att en hel hög felpackats av leverantören...
Det har väl någon ytterligare enstaka gång kanske blivit fel under de snart 30 åren jag skruvat själv, men jag kan faktiskt inte komma ihåg någon...

/Thomas
Skickade farsan en gång att köpa motorvärmare till min 945, farsan åkte till den lokala volvo handlaren och beställde en insticksvärmare till 940 och dagen efter så får han en utanpåliggande blockvärmare till V90. 8)
Köpte nya polaris 17" och köpte samtidigt låsmuttrar och då fick jag låsmuttrar till täckta hjulmuttrar. :lol:
Sen har man väl fått fel torkarblad nån gång.
av DDD
Nu har det bara det bara blivit värre. Skulle köpa två navkapslar till mina polarisfälgar. Vederbörande i kassan kollar dessa, ska tilläggas att jag hade artikelnumret med mig, och ger mig navkapslarna. Kommer hem och dessa passar inte! Fyra olika personer på samma bilfrima har gett mig fel varor.

Nu är bra!!!! Stopp och belägg.

MVH
Inkörning av ny V60 T6 2026

Hej, Jag skall plocka ut en ny V60 T6 Nordic Edit[…]

Hej! Först undrar jag på vad den hä[…]

Varningen om åldrat bränsle kommer […]

Tjena, bestikade min bilen första gånge[…]