- sön 17 aug 2008, 00:55
Hej! Funderar på motorbyte, passar B230 direkt på BW55:an? Det är en 264-79.
Moderator: Moderatorer
Hilmer skrev:Vilken kombination menar du!?Jo jag menade kombinationen B230+BW55. Grejen är ju att min låda känns väldigt fräsch. Motorn är iofs också ganska bra så vitt jag märkt än så länge, men en Renault-motor i en Volvo smakar ju inte bra...
B21/23+BW55 & B230+AW71 satt original, även sexorna hade ju dessa lådor men med en annan transmissionskåpa för att passa på dessa motorer. Möjligen går det att flytta över kåpan, det kan jag inte svara på just nu. Men då måste du ju ha tag på en annan låda med rätt kåpa som man kan plocka över, men då känns det ju mer rätt att hänga dit en 4-stegs som passar direkt när man ändå håller på.
Steffo B skrev:Jo jag menade kombinationen B230+BW55. Grejen är ju att min låda känns väldigt fräsch. Motorn är iofs också ganska bra så vitt jag märkt än så länge, men en Renault-motor i en Volvo smakar ju inte bra...Peugot(Citroen)-Renault-Volvo är väl den rätta kombinationen...
Dobermann skrev:Sprängkåpan på BW55 är bultad och går att byta ut till en som suttit till en B23 texPerfekt! Tack! Då har jag en plan B om/när Renault-snurran säger upp sig!
I veckan har besiktning bokats, blev hos Besikta f[…]