Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hunter55
?:-/ Har en volvo 86 med stromberg förgasare som fick knas. bytte membran samt alla bensin slangar till o från pump mekanisk sådan. men den vill ännu inte gå riktigt rent. tog isär pumpen o rengjorde allt i den. nu fyller den filtret till fullo men vid varvning vill den börja pluddra. någon volvo ägare som haft liknande trubbel o kan ge mig råd vad göra. lämna den på skroten är det enda som jag kan komma på idag. har ställt denna fråga på 700 siten men ingen där verkar veta vad som felas. hoppas på hjälp.
Användarvisningsbild
av Hilmer
Hur är skicket på förgasarn!? skulle tro att den inte är renoverad på måånga mil och kan därför vara en del av felet. Kostar kanske runt 500:- men sen är den ju nästan som ny;) Alternativet är ju att köpa en begagnad på skroten eller låna nånstans för att se om det blir skillnad på gången.
Finns det ännu renoverings delar att få tag på till stromberg? volvon har ju gått 42 tm så någon ungdom är den ju inte. men den gick kanon bra innan sedan fyldes inte filtret. Nu fylls den sedan jag rengjorde pumpen men ännu vill den storkna vid gaspådrag.
Har ännu ej kollat tändning eller dyl. när detta började så bytte jag membranet men blev ej någon förändning kollade då alla slangar och bytte dom men upptäckte att filtret var tomt o kom luftbubblor i den. tog då isär pumpen men hitta inget fel där. när jag startade den igen då fyllde den filtret i alla fall men tål ej att man gasar då vill den storkna. börjar fundera på bensin pumpen men kan det verkligen vara den. ?:-/
Hilmer skrev:Och du har satt membranet rätt!? Viktigt att man monterar detta rätt i spåret, och att man får trotteln på rätt håll :wink:
Jo nog blev det rätt det sitter ju en liten spår på den som ska in mot förgasaren. men trotteln blev jag osäker på. försökte då vara försiktig o lägga den samma väg. nu går bilen att köra men bara om choken är lite utdragen. vill dö utan choken.
Hunter55 skrev:
Hilmer skrev:Och du har satt membranet rätt!? Viktigt att man monterar detta rätt i spåret, och att man får trotteln på rätt håll :wink:
Jo nog blev det rätt det sitter ju en liten spår på den som ska in mot förgasaren. men trotteln blev jag osäker på. försökte då vara försiktig o lägga den samma väg. nu går bilen att köra men bara om choken är lite utdragen. vill dö utan choken.
Nu har jag varit på skroten och köpt en ny bensin pump men med samma reultat. samt öppnat trotteln och menbranet allt verka sitta som dom ska. går ej bra. börjar tappa hoppet om denna bil. :-(O)

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]