Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JDK82
Tja.

Efter mycket om och men så har jag fått programet att funka men det enda som går att göra nått åt är ABS och det funkar kanon men jag kan inte släcka servislampan då får jag bara ett medelande om att det inte går att koppla ihop med bilen.

Några tips eller förslag?

Ps. bilen ifråga är en 855 -96.
av *pettson*
JDK82 skrev:Tja.

Efter mycket om och men så har jag fått programet att funka men det enda som går att göra nått åt är ABS och det funkar kanon men jag kan inte släcka servislampan då får jag bara ett medelande om att det inte går att koppla ihop med bilen.

Några tips eller förslag?

Ps. bilen ifråga är en 855 -96.
Nu vet jag inte vad du får för meddelande, men jag får inte samma iallafall när jag väljer rätt styrsystem? Du har FENIX på bilen. Då står det klart och tydligt att du inte kan läsa ur med kabeln. Där står istället hur du får ur koden på annat sätt.
av JDK82
stämmer men det är inte motorstyrningen jag vill åt utan jag vill släcka servicelampan. men det borde väl gå utan att jagg måste komma in i just motorstyrningen? rätta mig gärna om jag har fel.

annars, kan det vara glapp nånstans? för som det är nu kommer jag bara åt ABS systemet och det verkar lite konstigt... ?:-/

och felmeddelandet som kommer upp postar jag i morgon. (trött)
av *pettson*
JDK82 skrev:stämmer men det är inte motorstyrningen jag vill åt utan jag vill släcka servicelampan. men det borde väl gå utan att jagg måste komma in i just motorstyrningen? rätta mig gärna om jag har fel.

annars, kan det vara glapp nånstans? för som det är nu kommer jag bara åt ABS systemet och det verkar lite konstigt... ?:-/

och felmeddelandet som kommer upp postar jag i morgon. (trött)
Om du har VDO instrument kan du inte utföra det utan korrekt utrustning. (vilket borde vara kabeln du använde) Om du har Yasaki instrumentet (Vägmätaren sitter ovanför nålen) Så kan du inte nollställa med kabeln utan du gör det manuellt..
Det sitter en gummiplopp lite snett ned till vänster, ta bort den, slå på tändningen tryck in knappen, slå av tändningen och montera pluggen..

Hämtat den från verkstaden där den[…]

Timbro vill en massa saker. Det betyder sälla[…]

Kylvätsketemperaturen är av intresse f&[…]

Ljud vid kallstart

Vet någon om detta stag/turbo åtgä[…]