Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, kör V70 -03 och hör knackningar när jag lättar på gasen. Inget ljud när jag ger gas eller bromsar (verkar det som). Ljudet tycks komma från hö framvagn. Är detta samma problem som kan ignoreras? Jag planerar en semestertripp ca 40 mil TOR och behöver känna mig säker på att jag inte kör sönder bilen. Mycket tacksam för svar.
/Peter
Hej igen, tänkte prova att lägga på en dos fett för att se om det blir tyst. Jag hängde dock inte riktigt med på hur jag trycker in resp. drar tillbaks drivaxeln. Atk, B20 eller Risto, kan ni beskriva? Åker den rackarn in om jag frikopplar eller växel till friläge? Vill helst va bombis på vad jag gör innan jag börjar.
Mvh,
Peter
hockeyman skrev:Hej igen, tänkte prova att lägga på en dos fett för att se om det blir tyst. Jag hängde dock inte riktigt med på hur jag trycker in resp. drar tillbaks drivaxeln. Atk, B20 eller Risto, kan ni beskriva? Åker den rackarn in om jag frikopplar eller växel till friläge? Vill helst va bombis på vad jag gör innan jag börjar.
Mvh,
Peter
Jag bara tryckte in den och sedan antar jag att den följer med tillbaka när man drar åt bulten. Och sedan var det tyst.
Atk skrev:
hockeyman skrev:Hej igen, tänkte prova att lägga på en dos fett för att se om det blir tyst. Jag hängde dock inte riktigt med på hur jag trycker in resp. drar tillbaks drivaxeln. Atk, B20 eller Risto, kan ni beskriva? Åker den rackarn in om jag frikopplar eller växel till friläge? Vill helst va bombis på vad jag gör innan jag börjar.
Mvh,
Peter
Jag bara tryckte in den och sedan antar jag att den följer med tillbaka när man drar åt bulten. Och sedan var det tyst.
Och om detta är fel kan väl någon vänlig själ meddela mig Tack.
Waqqey skrev:Ni som har gjort detta med infettning: Vilken typ av fett använde ni? Finns ju en mängd att välja på...
Mycket tacksam för svar, jag blir tokig på knackandet!

Gjorde det på min v70 en 07, gjorde det på verkstad 15 juli, och nu e klickhelvetet tillbaka.
Ska ner till verkstaden o be dom byta den felande delen, har ju inte lust att göra denna grej varje vecka.
Och lite dåligt av Volvo att inte fixa detta "kosmetiska"problem på ett vettigt sätt :evil:
Varierande laddtryck Volvo 940

Vad skulle kunna jävlas med den tror du? K&au[…]

VOC Service

..uppdatering programvara.. Nu har du en smart[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

..Nu kan jag påbörja hover-konverteri[…]

Laddbox

Ja, jag skulle vilja säga det.