Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Tjenix..

Hela avgas sytstemet släppte på min 940-91:a. så det vart att lämna in bilen för reparation.
Fick ett pris svart (utan kvitto) för en halvsats Volvo Original inkl montering: Pris 1,800:-(svart)
Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag så här efteråt att det verkar lite väl dyyrt???

Någon som vet vad Volvo tar för ett byte inkl delar? de brukar väl köra en "billighets drive" för de lite äldre modellerna?
Har för mig att jag sett billigare ordinarie pris än mitt svart pris??
Dyrt? Bara delarna kostar på t ex Biltema 11-1200 spänn, och de är troligen billigare än originaldelar. Vill du ha det billigare än 1800:- inkl. montering måste du nog hitta en mekaniker som vill jobba gratis... Att jämföra med vad bilen är värd är inte heller speciellt intressant. Varken delarna eller jobbet blir liksom billigare för att bilen inte är värd någonting. Frågan är ju vad det är värt för dig att få din bil reparerad, hur skicket på den i övrigt är osv, kommer den hålla så pass länge att reparationen inte blir bortkastad, etc etc.
Joorå...du har nog en poäng där. Det var dock ett bra tag sedan jag bytte avgassystem på en bil, så jag har nog dessvärre tappat greppet om själva prisbilden;-)
Men jag förstår (Numera) att 1800:- är ett mkt bra pris med tanke på vad Rejmes tar. :mrgreen:

:-) https://youtu.be/nzAqnMx-Q2Q?si=uXCYWc7AGC[…]

Volvo car UX

Jag saknar fader funktionen för högtal[…]

Uppdatering av infotainment 2025

Varför i helvete har tempen på b&ari[…]

Så jag testade att koppla ur båda kont[…]