Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

CANBus skrev:Dom gör precis samma sak..sänder musik till stereon.
en gör det väldigt dåligt och en gör det bra. det är ju det som är själva grejjen.
Som en annan skrev tidigare, FM sändaren "brusar" lite då och då..vad är det för mening att ha den då då? när jag provade räckte det att vrida den 2 grader så tappade den sändning..

Sänder musik?
Ja du det beror på vad du definerar med att SÄNDA.
Det är stor skillnad med att "sända" musik genom kablar och sända trådlöst.
Fortfarnade det går int att jämföra något sådant.
Fick mitt exemplar av denna produkt igår :-@

Jag är nöjd med ljudkvaliten, låter som vilken annan radiokanal som helst. Lite beroende på kvaliten av mp3-filerna så klart.

Dock sitter min väldigt dåligt i 12V uttaget, så fort jag råkar nudda den så dör den och startar om. Men vinklar man ner den så USB-minnet "kilas fast" så sitter den hyfsat.

För 249:- så är det en mycket skaplig mojäng.

Rekommenderas varmt, dock kanske inget för den kräsne lyssnaren. :-E
Också köpt denna. Funkar perfa. Bra MP3 = skapligt ljud. Men bäst är ändå att en 8GB USB = 120 CD. Så snacka om att cd-växlare blir onödigt! Tack för lysande tips! :D
Men den sitter rackarns så dåligt i uttaget...
Jag köpe en "sändare" i veckan för att sedan lägga in mina cd på "minnepinne". Hur gör ni om ni kopierer ner låtarna på minnet med namnet på filerna ? På varje cd är det ju samma namn typ spår1.xxx. Om jag lagt der en cd så frågar datorn om jag vill ersätta och skriva över föregående för dom har ju samma namn...
Perris skrev:Jag köpe en "sändare" i veckan för att sedan lägga in mina cd på "minnepinne". Hur gör ni om ni kopierer ner låtarna på minnet med namnet på filerna ? På varje cd är det ju samma namn typ spår1.xxx. Om jag lagt der en cd så frågar datorn om jag vill ersätta och skriva över föregående för dom har ju samma namn...
Lägg in låtarna på datorn först. Ändra sedan namnet på filerna (högerklicka på filen, välj "byt namn") innan du kopierar över dem på usb-minnet
Hej!
Hålan skrev: Dock sitter min väldigt dåligt i 12V uttaget, så fort jag råkar nudda den så dör den och startar om. Men vinklar man ner den så USB-minnet "kilas fast" så sitter den hyfsat.
Kan vara värt att kolla ifall locket till säkringshållaren i änden av själva MP3-spelaren sitter fast? Liten rund ring att skruva åt precis bakom "piggen" i änden av spelaren. Så att det inte är den som glappar...
Lite kuriosa:

[*] Spelaren förväntar sig en FAT32-partition med ett FAT32-filsystem på USB-minnespinnen. FAT32-partitionen går bra att skapa under Windows Vista med Diskhantering (primär partition, typ FAT32) men formateringen (skapandet av FAT32-filsystemet på partitionen) under Windows Vista verkar ej godkännas av spelaren; spelaren visar då bara "non" i displayen. Som work-around kan man använda programmet mkdosfs http://www1.mager.org/mkdosfs/ och köra från Windows kommandoprompt (Start --> Kör... --> cmd) för att formatera minnespinnen efter det att man partitionerat (och, om än något förgäves, låtit Windows Vista formatera minnespinnen så att den åtminstone fått en bokstav som man kan använda när man kör mkdosfs).

[*] Spelaren klarar av max 20 mappar (foldrar, kataloger). Tänk på att en mapp går åt till "Papperskorgen" i t.ex. Windows Vista, och den skapas automatiskt och är dold (med namnet $RECYCLE.BIN) så i praktiken blir det 19 användbara mappar.

[*] Varje mapp kan innehålla max 50 filer, vilket ger totalt 20 * 50 = 1000 låtar. Displayen visar max 999 så kanske är det snarare 999 som är max.

[*] Mappar som ligger på ett djup större än 6 ignoreras av spelaren. T.ex. syns inte K:\ZZZZZZZZZ\ZZZZZZZZZ\ZZZZZZZZZ\ZZZZZZZZZ\ZZZZZZZZZ\ZZZZZZZZZ\Jul. Kan användas för att ha säsongsmusik liggandes på minnespinnen och lyftas fram vid rätt årstid. :D

[*] Uppspelningsordningen verkar ha samband med de s.k. korta filnamnen för filerna (8+3 tecken), motsvarande en kataloglistning med kommandot DIR /X /O från en Windows kommandoprompt:
Kod: Markera allt
K:\000000000>DIR /X /O
 Volymen i enhet K har etiketten MP3
 Volymens serienummer är 1234-5678

Innehåll i katalogen K:\000000000

2008-06-09  18:50    <KAT>                       .
2008-06-09  18:50    <KAT>                       ..
2008-06-08  18:49         5 098 143 ALICEB~1.MP3 Alice Babs - En gång jag seglar i hamn.mp3
2008-06-08  21:11         3 489 920 ALLANE~1.MP3 Allan Edwall - Visst är det bätter men int' är det bra.mp3
2008-06-08  18:43         5 364 070 ALLANE~2.MP3 Allan Edwall - Årstider.mp3
...
[*] P.g.a. uppspelningsordningen (ovan) är det enkelt att ordna en "första" mapp som spelaren börjar i; döp den till t.ex. K:\000000000 -- nio nollor så att 8 tecken i 8+3 tecken för korta filnamn inte räcker till -- då får katalogen det korta filnamnet 000000~1 vilket borde komma före det mesta i sorteringsordning...

[*] Spelaren vill ha ID3v2-taggar. ID3v1-taggar visas ej via RDS. Synkning / kopiering av taggar kan göras med de flesta MP3-spelarprogram eller med t.ex. MP3 Tag Tools http://massid3lib.sourceforge.net/download.html.

[*] Svenska tecken (åäöÅÄÖ) och andra specialtecken verkar ej fungera, dessa visas istället som "*" via RDS.

[*] Manualens instruktion om att slå på rullande RDS-information verkar ej fungera. Det menyalternativet finns inte. Spelaren visar titel, artist, och texten "MUSICFLY" (omväxlande) istället.

[*] Spelaren har ingen randomfunktion, varken inom mappar eller "över alla mappar"?

Jag tycker att spelaren verkar fungera fint. Någon enstaka (trasig?) MP3:a har den hängt sig på, och diskanten är inte lika bra som CD-uppspelning, men jag är mycket nöjd med spelaren, särskilt med tanke på det låga priset...
Den passar din gamla transformatorradio från 73 bara den kan ta in signaler från fm-bandet. Sändaren skickar en fm-signal som du sedan rattar in i stereon

Jag köpte en sån här idag och måste säga att jag är positivt överraskad. Bra ljud, har inte råkat ut för några störningar iofs men det har helt klart varit likvärdigt med en mp3-fil på en cd-skiva.

Jag stod och valde mellan denna och, som sm5ugh skriver, en mer avancerad med minneskortsläsare. Dock verkade inte dessa ha lika bra speccar som den här så den blev det.

Men hade jag inte haft något behov av att sätta i ett usb-minne utan bara hade tänkt koppla den till mp3-spelare el. dyl. så hade jag istället köpt denna. http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p ... tnr=100312
Vunnit många tester och söker t.ex. själv upp den frekvens som det är minst störningar på!

mvh
Anders

mvh
Anders
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]